مظلومیت مساجد در محدودیت های کرونایی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از اول محدودیت های شیوع بیماری کرونا در کشور، مساجد با مظلومیت مواجه شدند در حالیکه تراکم دائم در صف خرید مرغ و فروشگاه ها به مراتب بیشتر از مساجد است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کلانتری طی نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، گفت: همان طور که استحضار دارید در کنار نیاز مردم به سلامت جسمی و معیشت بلکه بالاتر از آن، نیاز مبرم جامعه به سلامت معنوی و برنامه‌های امید بخش روحی است.

وی تاکید کرد: نیازی که محل تأمین آن بیش از همه جا، مساجد است و این در حالی است که به نظر می‌رسد در محدودیت‌هایی که به خاطر شیوع کرونا اعمال می‌شود، مساجد، مظلوم واقع شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: زیرا با توجه به اینکه این مکان‌ها معمولاً از سقف مرتفع برخوردارند و اصحاب آنها، بیش از دیگران به زدن ماسک و رعایت فاصله و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی ملتزمند، ولی جایگاه آنها متأسفانه در عداد اماکنی مانند استخرها قرار گرفته و به آنها به اندازۀ رستوران‌ها و نانوایی‌ها هم توجه نشده و حال آنکه تراکم جمعیت در مساجد، به مراتب کمتر از نانوایی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و مرغ فروشی‌ها با صف‌های طویل آنها است و تا کنون گزارشی هم از سرایت کرونا از طریق مساجد نرسیده است.

حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: تقاضای مؤکد متدینین و مؤمنین آن است که ستاد ملّی مقابله با کرونا، در محدودیت‌های مربوط به مساجد، تجدید نظر جدّی نماید و بدین وسیله، زمینۀ بهره مندی مردم از این اماکن به خصوص در آستانۀ ماه مبارک رمضان را فراهم آورد.

کد خبر: 12680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =