ثبت‌نام ۹۰۰نفر برای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان 

 طبق اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، مجموعاً تا پایان پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات شورای روستاهای استان ۵۰۴ نفر نام‌نویسی کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، در پنجمین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان ۱۱۵ نفر نام نویسی کردند که شش نفر از آن‌ها زن و ۱۰۹ نفر مرد بوده‌اند همچنین ششمین روز ثبت نام نیز از لحظاتی قبل آغاز و به صورت حضوری و غیرحضوری ادامه دارد.

از مجموع ۱۱۵ نامزد ثبت نامی در پنجمین روز ۱۰۰ نفر به صورت حضوری و ۱۵ نفر به صورت مجازی نام نویسی کرده‌اند و بیش از ۴۰ درصد این افراد شامل ۴۵ نفر زیردیپلم، ۳۴ نفر دیپلم، ۹ نفر کاردانی و ۲۳ نفر کارشناسی هستند همچنین مدرک تحصیلی چهار نفر فوق لیسانس ذکر شده است.

بیشترین میزان ثبت نام در روز پنجمین با ۳۲ نفر متعلق به دامغان و پس از آن ۲۲ نفر متعلق به میامی است کمترین ثبت نام در شهرستان سمنان با سه نفر رقم خورده است.

به این ترتیب تا پایان پنجمین روز از نام نویسی داوطلبان حضور در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستاهای استان سمنان ۹۰۰ نفر نام نویسی کردند زیرا در روز نخست شاهد نام نویسی ۱۱۰ نفر و در روز دوم شاهد نام نویسی ۱۷۰ نفر و در روز سوم شاهد ثبت نام ۲۲۴ نفر و در روز چهارم شاهد ثبت نام ۲۸۱ نفر و در روز پنجم ۱۱۵ نفر نام نوشتند.

به دلیل شیوع کرونا و قرمز شدن چهار شهرستان استان سمنان، ستاد کرونا از نامزدها خواسته تا از طریق غیر حضوری شامل سایت و اپلیکیشن نام نویسی و مدارک خودشان را ارسال کنند. متأسفانه علی رغم تمام توصیه‌ها هنوز روش نام نویسی غیرحضوری اقبالی نداشته و تا پایان دومین روز فقط ۱۳ درصد نامزدها از این طریق اسم نوشته‌اند.

به گزارش مهر، ۲۸۱ روستای استان سمنان دارای شورای اسلامی هستند و قرار است در انتخابات پیش‌رو، اعضای شورای اسلامی این روستاها برای دوره ششم انتخاب شوند.

کد خبر: 12662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =