آغاز اجراهای نمایشی سال ۱۴۰۰ با هشت اثر جدید

همزمان با اعلام تغییر رتبه هنر تئاتر در گروه مشاغل از گروه سه به گروه دو، ‌ تالارهای اقماری مجموعه تئاترشهر، ‌ مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و تالار مولوی با هشت نمایش درهای خود را به روی مخاطبان گشودند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، پس از موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر انتقال مشاغل تئاتر از گروه سه به گروه دو، سه اثر نمایشی از این هفته در تالارهای چهارسو، سایه و قشقایی تئاترشهر به صحنه می روند.

بر این اساس در تالار چهارسو تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ساعت ۱۹ به مدت زمان ۴۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان روی صحنه می رود.

شاهین علایی نژاد، مهناز غمخوار، محمد صمدی، مصطفی ایزدی، پریسا فلاح زاده، مرتضی حقی، هومن قاسم‌خانی گروه بازیگران و بازی دهندگان نمایش را تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» آمده است: در مجلس بزمی دو خانواده سازهای سنتی (ایرانی) و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یک دل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می شوند اما با توجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی شان با ممنوعیت خانواده هایشان مواجه می شوند.

«مِرفی» عنوان دیگر نمایش جدید مجموعه تئاتر شهر است که از روز یکشنبه ۱۵ فروردین ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

در این نمایش که ساعت ۱۸:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۳۰ هزار تومان روی صحنه می رود حامد ادوای، نیما انصافیان، ساجده حمیدی منزه، شادی ضیایی، رضا مرشد، امین موحدی پور به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه نمایش آمده است: در عین حال که نمیشه انتظار داشت اوضاع بهتر بشه، دست کم لزومی نداره واهمه داشته باشیم که چیزی بدتر بشه. اوضاع همیشه همونطور که هست باقی می مونه. به این ترتیب، خارج از وجود خود مِرفی، دست کم پنج نفر به مِرفی نیاز دارن.

از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه نیز یک اثر جدید با عنوان نمایش «کنسرت مرگ گرم» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر ساعت ۱۸ به مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان اجرای خود را در تالار قشقایی تئاتر شهر آغاز می کند.

گروه بازیگران نمایش (به ترتیب اپیزود) : اپیزود یک: زری اماد، محسن زرابادی، اپیزود دو: مهتاب باجلان، ‌علی حیدری، دانیال بلوری، اپیزود سه: محمدهادی عطایی، خسرو کشاورز، محمدباقر صفانور، بیتا شیری، اپیزود چهار: حسین میرزاییان، محمدرضا عطایی فر، الهه جوانمهر، اپیزود پنج: علی یعقوب زاده، الناز مکاری، اپیزود شش: زری اماد، رعنا حسین دخت، رهام شریفی، اپیزود هفت: محمد آسایشلو، مهدی اشتری، فائزه رجبی، احسان حاجیان، پرنیا عسگری، بیتا شیری، سپهر صفرخانی، سهیل صفرخانی، آرمین میرزایی، پارسا شیرازیان، علیرضا عرب، علیرضا اسلامی گیلانی هستند.

روایت داستانی نمایش «کنسرت مرگ گرم» از دهه چهل آغاز شده و تا دهه ١۴٠٠ ادامه خواهد یافت. این نمایش به صورت داستان گو در هفت اپیزود با زبان موسیقی، رخدادهای مهم هر دهه را روی صحنه روایت می کند.

آغاز به کار تماشاخانه ایرانشهر از ۱۷ فروردین

نمایش‌های «هار» به کارگردانی حسین پوریانی‌فر، «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی، «لوله» به کارگردانی علی‌رضا اجلی و «عمو لاوروف» به کارگردانی امیر امیری در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهند رفت.

نمایش‌های «هار» به کارگردانی حسین پوریانی فر و «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی به ترتیب در روزهای ۱۷ و ۲۲ فروردین ماه ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌روند.

نمایش «هار» اثر برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است که در آن بردیا مشهودی، سپندار اعلم، مهدی قربانی، اکبر سلمانی اله دادی، میلاد افواج، نیما خطیب شاد، علی‌اصغر حسینی، جواد کارگر و علیرضا آشوری به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «سگگ» اثر برگزیده هفدهمین جشنواره تئاتر «مقاومت» است که روایتگر زندگی شهید شاهرخ ضرغام از دوران کودکی تا شهادت ایشان است در این نمایش پریسا مقتدی، تینو صالحی، محمدرضا ایمانیان، لبخند بدیعی، سهیل ملکی، مهتاب شکریان و امیر عدل پرور به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین در سالن ناظرزاده کرمانی نیز نمایش‌های «لوله» به کارگردانی علیرضا اجلی و «عمو لاوروف» به کارگردانی امیر امیری به ترتیب در روزهای ۲۱ و ۱۸ فروردین ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۰ به صحنه می‌روند.

نمایش «لوله» اثری فانتزی درباره جامعه‌ای است که تحت سلطه یک سرکارگر قرار دارد. او از مقامات بالا دستور می‌گیرد که ۷ کارگر شرکت تخلیه چاه را اخراج کند، این ۷ کارگر اخراج می‌شوند و باقی ماجرا رخ می‌دهد. بازیگران این نمایش ابراهیم عبدی، محمدرضا آریان، یاسمن وفایی، مینا رسولی، مژده منظومه، غزل شجاعی و مصطفی عطری هستند.

نمایش «عمو لاوروف» نیز قصه ۲ مأمور امنیتی از ۲ کشور مختلف است که در یک اتاقک با هوای محدود گرفتار شده‌اند و تنها ۲ ساعت زنده خواهند بود در این نمایش نیز فریاد جودی، نازنین دیده‌ور، علی طاووسیان به ایفای نقش می‌پردازند

مرکز تئاتر مولوی از ۱۸ فروردین ماه فعالیت خود را  آغاز می‌کند

از روز چهارشنبه (۱۸فروردین ماه ۱۴۰۰) فعالیت‌های مرکز تئاتر مولوی نظیر اجراها، کارگاه های آموزشی و برنامه‌های پژوهشی این مرکز از سر گرفته می شوند.

از نمایش های جدید این مرکز می‌توان به نمایش شب - خارجی - یرما نوشته فدریکو گارسیا لورکا به دراماتورژی و کارگردانی نسیم ادبی و ندا شاهرخی اشاره  کرد که از ۱۸ فروردین ماه اجراهای خود را در سالن اصلی این مجموعه آغاز می کند. در این نمایش بازیگرانی همچون آناهید ادبی، علیرضا عبدالعلی زاده، سجاد طاهری، سوگند حسینی، عاطفه غضنفری، دانیال محمدی، سجاد باقری، صدف محسنی، شبنم خاتون حسینخانی، مرجان رونودی، شکیبا عسگری، رایحه پاشا، شبنم ابریشمی، شقایق کمالی، حامد مهربانی، سهراب صمیمی و شهاب خجسته راد ایفای نقش می کنند.

همچنین کارگاه فصل تئاتر مستند که با همکاری بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران در مرکز تئاتر مولوی در سال گذشته آغاز شده است؛   جلسات پایانی خود را در ماه جاری در این مرکز برگزار خواهد کرد.

نمایش‌ها و رویدادهای مرکز تئاتر مولوی همچنان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان مخاطبان می باشد. علاقمندان برای تهیه بلیط و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

کد خبر: 12194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =