مصر و اروپا خواهان خروج مزدوران از لیبی شدند

رهبران کشورهای اروپایی و مصر بر حل بحران لیبی و لزوم خروج نیروهای خارجی و مزدوران از این کشور تاکید کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی وی، در گفتگویی پیرامون تقویت روابط و همکاری دو کشور، مسائل منطقه‌ای و در رأس آن بحران لیبی بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف با توجه به مساله انتخابات در لیبی که قرار است دسامبر ۲۰۲۱ برگزار شود، پیشبرد تمامی راه‌حل های بحران لیبی از جمله در زمینه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.

در این راستا، سیسی گفت، مزدوران باید از لیبی خارج شوند و مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور که موجب تشدید بحران می شود، متوقف شود.

ماکرون نیز از نقش حیاتی مصر برای حل بحران لیبی که موجب تقویت راه‌حل سیاسی برای بحران این کشور شد قدردانی کرد.

همچنین دو طرف در ادامه این گفتگو بر اهمیت افزایش تلاش های مشترک برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل در آفریقا تاکید کردند.

در سطح روابط دو جانبه نیز رؤسای جمهور مصر و فرانسه راههای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی و نظامی را مورد بررسی قرار دادند.

این در حالی است که سفیر انگلیس در لیبی نیز خواستار خروج فوری تمامی نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی شده و اعلام کرد، دولت وحدت ملی لیبی برای اتحاد در کشور تلاش خواهد کرد.

وی بر اهمیت تداوم روند سیاسی لیبی تا زمان برگزاری انتخابات در این کشور تاکید کرد و گفت: انگلیس با قدرت از خروج نیروهای بیگانه از لیبی حمایت خواهد کرد.

وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی روز پنجشنبه در نشستی خبری با همتایان فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی خود در طرابلس خواستار خروج فوری همه مزدوران از کشور شد.

وزیران خارجه فرانسه، آلمان و ایتالیا در این نشست خبری اعلام کردند، اروپا برای خروج تمامی نیروهای بیگانه و مزدور از لیبی تلاش می کند و بسته شدن این پرونده شرط اساسی برای برگزاری انتخابات در موعد خود و نیز برقراری صلح در این کشور است.

روز یکشنبه محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی درخواست رسمی خروج مزدوران سوری و کارشناسان نظامی ترکیه ای از طرابلس را به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ارائه کرد.

کد خبر: 11753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =