وزیر صمت: تامین معیشت مردم مهمترین وظیفه دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، مهمترین مسئولیت بخش اقتصادی دولت را تأمین معیشت مردم به خصوص در شرایط جنگ اقتصادی کنونی دانست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شاتا، با توجه به بروز برخی مشکلات در تأمین و توزیع برخی اقلام و کالاها و نگرانی‌های ایجاد شده در افکار عمومی و همچنین دغدغه مندی‌های رهبری و رییس جمهور نسبت به شرایط معیشتی و قدرت خرید مردم در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه با معاونین این وزارتخانه نشست مشترکی را به میزبانی وزیر  جهاد کشاورزی برگزار کرد.
 پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری در روز شنبه، دومین نشست مشترک وزرای صمت و جهاد کشاورزی است که با هدف بهبود شرایط تأمین و توزیع مایحتاج عمومی و برخی اقلام ضروری مردم برگزار می‌شود.
بررسی مهمترین راهکارهای عملیاتی اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار و تدابیر اتخاذی ستاد اقتصادی دولت و جلسه مشترک کمیسیونهای اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی است که در نشست وزراد صمت و جهاد کشاورزی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با تنظیم بازار در ستاد تنظیم بازار
به گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست مشترک با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه که در خصوص تنظیم بازار کالاهای کشاورزی برگزار شد، بیان کرد: هماهنگی و تعامل بسیار خوبی میان وزارت صنعت، معدن وتجارت و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که این جلسه نیز به منظور انسجام بیشتر برگزار شده است.

وی ستاد تنظیم بازار را هماهنگ کننده دستگاه‌های مرتبط در امر تنظیم بازار دانست و ادامه داد: جلسات این ستاد با حضور همه اعضای موثر به صورت منسجم، منظم و هفتگی تشکیل می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه در ایام عید و مناسبات مختلف به دلیل افزایش تقاضا هیجانات مردم در خرید (خرید هیجانی) نیز بیشتر می‌شود، گفت: با برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار و انعقاد جلسات مختلف تخصصی با دستگاه‌های ذیربط و انسجام بین بخشی که جلسه امروز نیز در همین راستا بوده است، هیجانات بازار مدیریت و تعدیل می کنیم.
رزم حسینی با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تامین به موقع مرغ اقدام میکند، اضافه کرد: وزارت صمت نیز با در اختیار داشتن شبکه توزیع ۳ میلیون نفری صنفی، هماهنگی با شرکت های تعاونی مختلف اعم از کارکنان، نیروهای مسلح، بسیج اصناف، تشکل‌ها و شبکه های مردم محور کار توزیع را بصورت مناسب انجام می‌دهد.
وی گفت: از امروز کار توزیع مرغ منجمد نیز با کیفیت و تناژ مناسب آغاز می‌شود،
وزیر صمت افزود: عرضه مناسب مرغ منجمد باعث تعادل در قیمت و فرونشست هیجانات خرید خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه سیاست های تنظیم بازار تداوم دارد، بیان کرد: سیاست وزارت صمت وفور کالا در کشور در کنار عرضه مناسب است.
رزم حسینی با اعلام اینکه افزایش تولید در اقلام مورد نیاز مردم در حال انجام است، گفت: پیش بینی مواد اولیه مورد نیاز و تسهیل مقررات و فرآیندها شده است.
وی در پایان عنوان کرد: با تمهیدات انجام شده و وفور و عرضه مناسب، خرید هیجانی مردم به حداقل ممکن می رسد و بازار تثبیت خواهد یافت که هم اکنون نیز این مورد در حال انجام است.
وجود انسجام بین بخشی میان دو وزارتخانه 
 کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در دیدار با علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون مرتبط با حوزه تنظیم بازار این وزارتخانه که به منظور بررسی تامین و عرضه کالاها و اقلام کشاورزی شب عید انجام شد، گفت: در خصوص تامین و توزیع برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است تا مردم در چند روز باقی مانده تا پایان سال در آرامش به خرید مایحتاج خود اقدام کنند.
وی همچنین بیان کرد: در خصوص میوه وزارت صنعت، معدن و تجارت تدارکات خوبی دیده است و میوه با قیمت و کیفیت مناسب در شبکه های توزیع عرضه می شود.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که هیچ محدودیتی در خصوص عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب و مناسب وجود ندارد، گفت: تخم مرغ به وفور در بازار موجود است.
خاوازی همچنین بیان کرد: تولید مرغ نیز به اندازه کافی است و مرغ منجمد با کیفیت و بسته بندی مناسب و بهداشتی از امروز در شبکه های توزیعی که توسط وزارت صمت طراحی شده است، به سرعت عرضه می شود.
وی همچنین بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین و عرضه مناسب روغن و شکر تدارکات خوبی دیده است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولیدکنندگان مرغ موظف هستند مرغ های بالای ۴۵ روز را به کشتارگاهها عرضه کنند، تناژ زیادی از مرغ در مرغداری ها موجود است که مرغداریها ها موظف به عرضه آنها به کشتارگاه‌ها هستند.
خاوازی اضافه کرد: این مرغها به وزارت صمت درکشتارگاه ها تحویل داده می‌شود تا این وزارتخانه در شبکه‌های توزیع عرضه کند.
وی همچنین عنوان کرد: عدم عرضه مرغداران و تولیدکنندگان به کشتارگاه تخلف محسوب میشود و با آن برخورد می‌گردد.

کد خبر: 11160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =