خرید آرمان رمضانی؛ با کدام توجیه؟

تیم استقلال تهران در حالی اقدام به خرید آرمان رمضانی کرده است که منتقدان دلیل و توجیه منطقی برای جذب این مهاجم درجه دو نیافته اند.

به گزارش آتیه آنلاین، خبر پیوستن آرمان رمضانی به تیم استقلال تهران، در بازار نقل و انتقالات، خبر شوکه آوری برای هواداران استقلال به شمار می رفت. تا جایی که برخی رسانه های استقلالی و کانال های هواداری آبی پوشان ای خرید استقلال را بدترین خرید سال نامیدند و به انتقاد از این نقل و انتقال عجیب پرداختند. بازیکنی که نه در سایپا و نه در پرسپولیس نتوانست نمایش قابل قبول و قابل دفاعی از خود ارائه دهد و عجیب بود که چرا فرهاد مجیدی، سرمربی تازه و جوان تیم استقلال دست روی این مهاجم گذاشته است و به سرعت او را به استقلال آورده است. آن هم در شرایطی که وضعیت خط حمله استقلالی ها از لحاظ مهره عالی است و شاید نیاز نبود که باشگاه استقلال تصمیمی به این عجیبی بگیرد و بازیکن ناکام نیم فصل پرسپولیس را به تیمش بیاورد. 

تیم استقلال دیاباته، قایدی و مطهری، سه مهاجم آماده را در ترکیب تیمش دارد و با توجه به چیدمانی که فرهاد مجیدی انتخاب کرده، حتی دیاباته و مطهری هم فرصت حضور همزمان در ترکیب اصلی را ندارند چه برسد به آمدن یک مهاجم جدید  که اصلا در حد و اندازه سه مهاجم فعلی استقلال نیست. در شرایطی که بعید است آرمان رمضانی بختی برای فیکس بودن داشته باشد سوال اینجاست که چرا استقلال در وضعیت فعلی خود برای جذب این بازیکن هزینه کرده است. در واقع اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم و فرهاد مچیدی تفکر جدیدی برای ترکیب مهاجمانش در تیم استقلال نداشته باشد، باید به این موضوع اشاره کنیم که آرمان رمضانی در بین مهاجمان آبی نفر چهارم و آلترناتیو دیاباته و مطهری است.

نگاه دیگری که می توان به این انتخاب از سوی باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی داست، این است که شاید به دلیل آسیب دیدگی های متوالی شیخ دیاباته، فرهاد مجیدی احساس نگرانی کرده است و نیاز داشته که یک مهاجم را به ترکیب تیمش اضافه کند. آرمان رمضانی از نظر توانایی در زدن ضربات سر روی حملات ایستگاهی شباهت هایی به شیخ دیاباته دارد و شاید برای همین دست روی این بازیکن گذاشته شده است. با این حال باز هم به نظر می رسد رمضانی شاید جای شیخ را در ترکیب استقلال بگیرد اما جای ارسلان مطهری و مهدی قائدی را هرگز نمی تواند بگیرد زیرا نسبت به این دو بازیکن توانایی فنی بسیار کمتری دارد. در واقع توجیه کادر فنی استقلال برای خرید این بازیکن احتمالا این است که  آرمان رمضانی شاید بازیکنی است که در دقایق پایانی به کمک تیم استقال بیاید و سازمان دفاع حریف را به هم بریزد تا تیم را به پیروزی در بازی های گره خورده، یاری کند.

آرمان رمضانی سابقه بازی در تیم های سایپا، اکسین، مس رفسنجان، پاس همدان، فجر سپاسی و ملوان را دارد. سابقه ای که شاید از او بازیکن باتجربه ای ساخته باشد اما واقعیت این است که اگر نگاهی درست به عملکرد فنی او نشان از این دارد که او یک گلزن تمام عیار نیست و تنها یک مهاجم معمولی است. این بازیکن با وجود فرصت‌های زیادی که گل‌محمدی به او در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر داد، نتوانست حتی یک گل برای سرخپوشان  بزند و بعد از نیم فصل جدا شد. تصویری که از او در ذهن مانده مهاجم بی‌دقتی است که بارها فرصت‌های خوبی را از دست داد، با این حال هنوز کسی نمی داند چرا استقلالی ها او را به خدمت گرفته اند؟

تیم استقلال در مدت اخیر خریدهای اشتباه بی شماری داشته که بابت هر کدام هزینه های زیادی پرداخت کرده است. در شرایط فعلی هم از لحاظ مالی در وضعیت مطلوبی نیست و بدهی های زیادی دارد که هنوز تسویه نشده است. با وجود این مشکلات گسترده در تیم استقلال، فرهاد مجیدی اقدام به یک خرید سرشار از ریسک کرده است. آرمان رمضانی اگر نتواند در تیم استقلال مثمر ثمر باشد، مجیدی باید خود را برای حملات شدید منتقدان به این اقدامش، آماده کند.

کد خبر: 11031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =