تلاش مجلس برای حمایت از مصوبه ۹۰ هزار میلیارد تومانی کمیسیون تلفیق

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق از تلاش مجلس برای حمایت از مصوبه ۹۰ هزار میلیارد تومانی این کمیسیون جهت پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی و برگرداندن دارایی بازنشستگان این سازمان خبر داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه تلاش نمایندگان کمیسیون تلفیق برای احقاق حق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان از پرداخت بدهی دولت به این سازمان انجامید، اظهار داشت: بدهی دولت از گذشته تا کنون به سازمان تامین اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. با توجه به شرایط سخت اقتصادی و دغدغه قشر بازنشسته مبلغ اولیه را تغییر داده و در کمیسیون تلفیق به تصویب رساندیم. 

جواد نیک بین افزود: این مبلغ در برابر بدهی طلب بزرگ این صندوق کم است و شاید هم نتواند پاسخگوی متناسب سازی باشد. اما قطعا در صورت رای آوری در صحن باعث ترمیم دریافتی های بازنشستگان تامین اجتماعی خواهد شد. 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تاکید کرد: باید محل منابع مشخص شود تا بتوان با قاطعیت گفت نگرانی در این مورد وجود نداد. برنامه و هدف مجلس حمایت از این طرح تصویب شده برای ارائه خدمات بهتر از سوی سازمان تامین اجتماعی به ذی نفعان خود است. 

وی با بیان اینکه این طرح در مجلس رای خواهد آورد؛ بیان داشت: برای متناسب سازی مبلغی حداقل سه برابر ۹۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. اما همین مبلغ نیز کمک بسیار خوبی برای ترمیم دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی خواهد بود.

کد خبر: 10189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =