جشنواره سینمایی برلین زیر سایه کرونا

هفتاد و یکمین جشنواره برلین از اول مارس ۲۰۲۱ شروع به کار کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، در هفتاد و یکمین جشنواره برلین هیچ یک از اهالی سینما و تماشاگران حضور ندارند و هیات داوران پس از تماشای آثار، برنده خرس طلای بهترین فیلم و دیگر جوایز را انتخاب خواهند کرد.

در واقع جشنواره برلین در مرحله اول از یک تا پنجم همین ماه به شکل آنلاین و بدون نمایش عمومی آثار برگزار می‌شود و در مرحله دیگری از ۹ تا ۲۰ ژوئن (۹ تا ۱۹ خرداد)، به شکل محدود اما فیزیکی و با حضور تماشاگران ادامه خواهد داشت و جایزه خرس طلایی و خرس نقره‌ای این دوره از مسابقات نیز در این بخش با حضور تماشاگران اعطا خواهد شد.

همچنین اهالی سینما و رسانه که از سوی جشنواره تائید شده‌اند، می‌توانند در مرحله نخست جشنواره، از تاریخ اول تا پنجم مارس (۱۱ تا ۱۵ اسفند) اغلب فیلم‌ها را به صورت آنلاین تماشا کنند، البته منتقدین برای استفاده از لینک فیلم ها با داشتن کارت ورود به سایت جشنواره می‌بایستی از قبل مبلغ ۶۰ یورو به حساب جشنواره واریز کرده باشند.

در این دوره از جشنواره و در بخش «سریال‌های برلیناله» ۶ فیلم، رویارویی‌ها ۱۲ فیلم (با یک فیلم از ایران)، فیلم کوتاه برلیناله ۲۰ فیلم، پانوراما ۱۹ فیلم، فوروم ۱۷ فیلم، فوروم گسترش یافته ۲۹ فیلم، نسل ۱۵ فیلم، پرسپکتیو سینمای آلمان ۶ فیلم، رتروسپکتیو ۲۷ فیلم از سینمای آمریکا معرفی شده است و فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها، امسال نماینده سینمای ایران در بخش اصلی و یکی از نامزدهای کسب خرس طلایی بهترین فیلم است.

جشنواره برلین امسال، یک فیلم ایرانی را در بخش «رویارویی‌ها» جای داد. این فیلم که محصول مشترک ایران و آلمان است به عنوان یک فیلم ایرانی در این جشنواره حضور یافته است. پیش از این فیلم «هر روزی اکنون» (اولین برف) ساخته حامی رمضان با بازی شهاب حسینی، شبنم قربانی، آران-سینا کشوری و کیمیا اسکندری در بخش «نسل ۱۴plus» به عنوان نماینده فنلاند معرفی شده بود.

در نهایت برندگان بخش مسابقه اصلی، فیلم کوتاه، نسل و مواجهه، طی روزهای چهارم و پنجم مارس (۱۴ و ۱۵ اسفند) و به صورت ویدئویی از سوی هیات داوران معرفی می‌شوند. محمد رسول‌اُف، کارگردان ایرانی که در سال ۲۰۲۰ با فیلم «شیطان وجود ندارد» موفق به کسب جایزه اول برلین شد، یکی از داوران بخش مسابقه اصلی برلیناله ۲۰۲۱ خواهد بود و در کنار او، جیانفرانکو رُزی، یاسمیلا ژبانیچ، ایلدیکو انیدی، آدینا پینتیلی و نداف لاپید، ترکیب هیات داوران بخش مسابقه اصلی برلین را تشکیل می‌دهند.

روز گذشته  سایت برلیناله با انتشار عکسی از این فیلمساز ایرانی در شرح آن نوشته: «برلیناله به محمد رسول‌اف کارگردان ایرانی درود می‌فرستد. او در آنجا [ایران] به عنوان عضو هیات داوران بین‌المللی، فیلم‌های بخش مسابقه ۲۰۲۱ را می‌بیند. به برلیناله خوش آمدید!»

کد خبر: 9952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =