ارائه خدمات رایگان ۳۰۷۰ در کارگزاری‌ها به مدت ۶ ماه

جلسه هماهنگی و بررسی خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ با حضور معاونان و مدیران ستادی سازمان تامین اجتماعی و مدیران کل استان‌ها بصورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در این جلسه که با رونمایی دو خدمت از ۳۰ خدمت غیرحضوری از طرح سی هفتاد (۳۰۷۰) همراه بود، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: خدمت پرداخت برخط بدهی و احتساب آنی واریزی در حساب کارفرما و همچنین تقسیط غیرحضوری و نظام‌مند بدهی‌های قبل از صدور اجرائیه به عنوان دو خدمت ویژه کارفرمایان و پیمانکاران امروز رونمایی شده و این افراد می‌توانند از این پس به صورت غیرحضوری از این خدمات استفاده کنند.

مهرداد قریب با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سازمان در سالی که گذشت، غیرحضوری کردن ۳۰ خدمت پرمراجعه سازمان تامین اجتماعی بود؛ ادامه داد: تاکنون ۲۵ خدمت رونمایی شده و در دسترس عموم قرار گرفته است و با مراجعه به https://eservices.tamin.ir/   میتوان از این خدمات استفاده کرد.

وی به فراهم شدن امکان ارائه خدمات غیرحضوری طرح ۳۰۷۰ توسط کارگزاری های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بخشنامه این خدمت، نهم اسفند ماه سال جاری توسط دکتر سالاری، مدیرعامل این سازمان ابلاغ شد. بر این اساس، بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایانی که به هر علت قادر به استفاده از سامانه الکترونیکی این سازمان نیستند می توانند با مراجعه به کارگزاری ها خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خدمات طرح ۳۰۷۰ که در کارگزاری ها ارائه می شود برای بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان رایگان است و هیچ هزینه ای از آنها دریافت نمی شود و وجوه آنها را سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند.

قریب افزود: تاکید سازمان تامین اجتماعی استفاده مخاطبان از خدمات غیرحضوری است و آنها در هر ساعتی از منزل و محل کار می توانند به سامانه غیرحضوری این سازمان مراجعه و خدمات را دریافت کنند. اما آن دسته از بیمه شدگان که قادر به استفاده از این امکانات نیستند به مدت شش ماه می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها از این خدمات برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گسترده و دارای تنوع فراوانی است، گفت: برای اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری فرهنگ‌سازی و به صورت مطلوب اطلاع رسانی شود، بیمه شدگان در مهلت تعیین شده می توانند از این امکان جدید برخوردار شوند و به مرور به استفاده کنندگان از خدمات غیرحضوری بپیوندند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: طبیعی است هر طرح جدید به مرور زمان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. در حال حاضر ۹۸ درصد کارفرمایان لیست حق بیمه را اینترنتی ارسال و پرداخت می‌کنند در صورتی که در زمان آغاز طرح این رقم قابل توجه نبود.

قریب با اشاره به اینکه به صورت مرتب و منظم مسائل و اشکالات طرح ۳۰۷۰ احصاء و رصد می شود، گفت: این مشکلات در جلسات با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه به بحث گذاشته می شود و برای رفع آنها تلاش می‌شود. برای پیشرفت طرح ضمن رفع مسائل آن باید اصلاح فرایندها را مدنظر داشته باشیم.

کد خبر: 9881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =