محل برگزاری فینال آسیا مشخص شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه کامل دیدارهای باقیمانده لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) و همچنین دیدار فینال را با ساعت بازی‌ها و استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات اعلام کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از الوطن، ورزشگاه الجنوب در الوکره به عنوان میزبان دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 انتخاب شده است. دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا 29 آذر در قطر برگزار خواهد شد. فینال لیگ قهرمانان آسیا امسال برخلاف سال های قبل به صورت تک بازی و در قطر برگزار خواهد شد. پرسپولیس در غرب آسیا توانست به فینال راه پیدا کند این درحالی است که حریف این  تیم در شرق هنوز مشخص نشده است. روزنامه الوطن اعلام کرد ورزشگاه الجنوب در الوکره که یکی از ورزشگاه های مدرن و میزبان جام جهانی است به عنوان میزبان فینال انتخاب شده است. این روزنامه قطری نوشت: پرسپولیس منتظر فینالیست شرق آسیا است. بازی فینال در ورزشگاه الجنوب در الوکره که یکی از ورزشگاههای میزبان جام جهانی است برگزار می شود.

به این ترتیب چهار استادیوم اجوکیشن سیتی، الجنوب، خلیفه و جاسم بن حمد مانند دیدارهای منطقه غرب مجدداً میزبان مسابقات خواهند بود. ساعت بازی‌ها نیز 13 و 16 به وقت دوحه (13:30 و 16:30 به وقت تهران) است که البته ساعت دیدارهای مرحله حذفی متعاقباً اعلام خواهد شد. دیدار فینال هم که میان پرسپولیس و فینالیست شرق آسیا خواهد بود، روز شنبه، 19 دسامبر (29 آذر ماه) در استادیوم الجنوب برگزار خواهد شد.

ورزشگاه الجنوب که پیشتر با نام ورزشگاه الوکره شناخته می‌شد، در شهر الوکره، قطر است و یکی از ورزشگاه‌های جامجهانی ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. این ورزشگاه در تاریخ ۱۶ مه ۲۰۱۹ به صورت رسمی با حضور امیر قطر افتتاح شد. الجنوب دومین ورزشگاه آماده شده برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است. این ورزشگاه از آثار معمار فقید و مشهور عراقی-بریتانیایی «زاها حدید» و از یک طراحی پست مدرنیستی برخوردار است. شکل سقف استادیوم الهام گرفته از بادبان قایقهای سنتی بود که غواصان مروارید در خلیج فارس از آن استفاده می کردند. 

این ورزشگاه ‌پس از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، به عنوان ورزشگاه خانگی باشگاه ورزشی الوکره استفاده خواهد شد.

کد خبر: 983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =