ادامه تحرکات بین‌المللی برای توقف جنگ یمن

به دنبال تشدید درگیری در مارب میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای دولت مستعفی و مزدوران آن از سوی دیگر، جامعه بین‌الملل تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن و متوقف کردن جنگ در این کشور را از سر گرفت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از القدس العربی، به دنبال تشدید درگیری در مارب میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای دولت مستعفی و مزدوران آن از سوی دیگر، جامعه بین‌الملل تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن و متوقف کردن جنگ در این کشور را از سر گرفت.

در این راستا، نمایندگان سازمان ملل و آمریکا و همچنین سفیران اتحادیه اروپا در یمن دیدارهای جداگانه‌ای را با «احمد بن مبارک»، وزیر خارجه دولت مستعفی و «نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس انجام دادند.

طبق این گزارش، در این دیدارها موضوع برقراری صلح در یمن و تشدید تنش در مأرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بن مبارک در جریان دیدار با «مارتین گریفیث»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن بر «پایبندی» دولت مستعفی بر برقراری صلح در یمن تأکید کرد و با چشم‌پوشی نسبت به کارشکنی‌های این دولت مدعی شد که «انصارالله برای تحقق صلح جدی نیست!»

بن مبارک همچنین با «تیموتی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه آمریکا به یمن نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

لیندرکینگ در این دیدار بر ضرورت توقف تمامی عملیات‌های نظامی در مأرب تأکید کرد و گفت که راه‌حل نظامی برای بحران یمن کارساز نیست.

کد خبر: 9416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =