احتمال تغییر در تاریخ برگزاری فستیوال کن۲۰۲۱

به احتمال قوی هفتاد و چهارمین جشنواره کن در پاییز ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد!

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از بانی‌فیلم، امروز تییری فرمو دبیرکل جشنواره کن در گفت‌وگویی با روزنامه لیبراسیون به مناسبت چاپ کتاب جدیدش (جودوکا) اعلام کرد که جشنواره کن یک نمایش زنده است ‌و ما هرگز آن را به شکل آنلاین برگزار نخواهیم کرد، بلکه باید با حضور مردم و به شکل فیزیکی، و بدون ماسک برپا شود.

این حرف‌های دبیرکل فستیوال کن در شرایطی رسانه‌ای شده که قرار بود این جشنواره کن از۶ تا ۱۷ جولای (ژوییه) برپا شود، اما از آنجا که هنوز مشکل ویروس کرونا حل نشده است. به همین خاطر و احتمال طول کشیدن واکسینه کردن مردم هم بیش از زمان پیش بینی شده، مسولان این جشنواره درحال بررسی تاریخ جدید (به احتمال زیاد در پاییز) برگزاری جشنواره کن امسال هستند.

از سوی دیگر جشنواره مهم و رقیب کن، یعنی «ونیز» هم در همان موقع برپا می‌شود و این موضوع می‌تواند مشکلاتی برای تقویم جشنواره‌ها به وجود بیاورد.

کمپانی های بزرگ ‌و کوچک پخش فیلم در فرانسه هم (که به طور متوسط هر هفته بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم جدید روانه اکران می‌کنند) فیلم‌های بسیاری را از سال گذشته آماده اکران داشتند و با مشکلات فراوانی روبرو شده‌اندو سالن‌های نمایش فیلم مدت‌هاست بسته شده‌اند و هنوز مشخص نیست چه زمانی بازگشایی می‌شوند. همچنین هر هفته به تعداد فیلم‌های منتظر اکران افزوده می‌شود.

به نظر می‌رسد این بحران متاثر از همه‌گیری ویروس کرونا تبدیل به بحران غیرقابل علاج شده که برای اکران این تعداد فیلم، گریبانگیر صنغت سینمای فرانسه شده است.

کد خبر: 9342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =