آبرسانی به بیش از ۹ میلیون روستایی

وزیر نیرو در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: طرح‌های آبرسانی در دولت تدبیر و امید تاکنون ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از هموطنان روستایی را بهره‌مند کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، ایرنا نوشت:  «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس افزود: طرح های آبرسانی ۱۲ هزار و ۵۰۰ روستایی کشور را در برگرفته است.

وی به طرح هایی که امروز افتتاح شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با این طرح ها یک هزار و ۲۵۰ روستای کشور در پرتوی اجرای پویش هر هفته #الف ب-ایران با جمعیتی بالغ بر ۸۲۵ هزار نفر از نعمت آب پایدار و سالم برخوردار شده اند.

وزیر نیرو گفت: برای رساندن آب پایدار به روستاهایی که امروز بهره مند شدند حدود یک هزار و ۴۷ کیلومتر خط انتقال احداث شد.

اردکانیان ادامه داد: پویش هر هفته #الف ب-ایران، افتتاح ۲۵۰ طرح را وعده داده بود که با طرح های امروز ۲۴۶ طرح بزرگ و مهم آب و برق و فاضلاب افتتاح شده است.

وی افزود: این طرح ها با ۶۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، اجرا شده و این روند تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

وزیر نیرو جمعیت روستایی را جمعیتی مولد دانست که ضروری است از همه امکانات مانند آب و برق و گاز ودیگر خدمات بهره مند باشند.

اردکانیان گفت: حفظ جمعیت روستایی در روستاها یکی از الزام های حکمرانی در جهان است و تامین آب در این میان از نقش و اهمیت بالاتری برخوردار است.  تاپیش از انقلاب اسلامی به این مهم توجه چندانی نمی شد و پس از انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

وزیر نیرو ادامه داد: با وجود توجه به طرح های آبرسانی روستایی تا پیش از دولت یازدهم کمتر از یک میلیون نفر به شبکه آب پایدار دسترسی داشتند.  با وجود اینکه در بیش از ۳۳ هزار روستا با جمعیت ۲۰ میلیون نفر امکان آبرسانی وجود داشت اما فقط بخش کمی به شبکه آب پایدار دسترسی داشتند.

وی ادامه داد: اما در دولت تدبیر و امید، شمار روستاییان برخوردار از آب سالم و پایدار از کمتر از یک میلیون به حدود ۹میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید.   هر سال بیش از یک میلیون روستایی از نعمت آب برخوردار شده اند.

به گزارش ایرنا،  طرح‌های آب‌رسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور با سرمایه‌گذاری ۳۳۹ میلیارد تومان، امروز (سه‌شنبه) در قالب چهل و دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

در هفته چهل و دوم پویش هر هفته #الف ب-ایران، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، امروز ۲۵۶ طرح‌ آب‌رسانی روستایی را در ۹ استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، یزد، ایلام، فارس و قزوین از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.

این طرح‌ها با اجرای ۴۴۲ کیلومتر خط انتقال، ۶۰۵ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه، ۲۰ هزار و ۷۰ مترمکعب مخازن ذخیره و با سرمایه‌گذاری ۳۳۹.۸ میلیارد تومان، جمعیتی بیش از ۱۷۲ هزار و ۲۰۶ نفر از هم‌وطنان روستایی را تحت پوشش آب سالم و پایدار قرار می‌دهد.

کد خبر: 9304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =