جنجال واکسیناسیون هنرمندان

اخیرا سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه ای به  وزارت بهداشت  درخواست کرده  تا هنرمندان که سرمایه ملی محسوب می‌شوند، مانند کادر درمان در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار بگیرند.

به گزارش آتیه آنلاین، در نامه حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی خطاب به کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده بود با توجه به این که برنامه‌سازان سینمایی، تلویزیونی و بازیگران، مثل کادر درمان، در «جهاد نگهداشت مردم در خانه» نقش داشتند، جزو «پرریسک‌ترین» گروه‌ها هستند  وباید در اولویت واکسیناسیون هنرمندان همپای کادر درمان قرار بگیرند.

این نامه در کنار انتشار ویدیویی با عنوان «واکسن‌زدن سیدشهاب‌الدین حسینی» در فضای مجازی موجب شد تا هنرمندان مورد حملات اقشار مختلف مردم قرار گرفتند.

شدت و حجم انتقادها چنان زیاد و پردامنه بود که دکتر حسین کرمان‌پور را واداشت ساعاتی پس از انتشار نامه‌اش توضیح بیشتری داده و به کنایه بنویسد که «تعجب می‌کنم از مردمی که تا هنرمندی می‌میرد، غمگسار می‌شوند و تا کسی می‌گوید در نظر باشند تا نمیرند، ناسزایش می‌گویند»! او امروز اعلام کرد که از نامه‌اش برداشت اشتباهی صورت گرفت و هرگز منظورش این نبوده که هنرمندان و بازیگران در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند.

ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر هم یکی از موافقان اولویت‌دادن به هنرمندان در واکسیناسیون کرونا بود و نوشت: «همه ما می‌توانیم با ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در محل کار حاضر شویم، اما بازیگران فیلم و سریال و تئاتر نه می‌توانند ماسک روی صورت داشته باشند و نه فاصله فیزیکی را رعایت کنند. در حالی‌که ساعت‌ها در شبانه‌روز با هنر این عزیزان سرگرم می‌شویم، اینها جان‌شان در خطر است.»

با این حال بعد از انتقادات رسانه‌ای و مجازی پرشمار، هنرمندانی نظیر پرویز پرستویی، نوید محمدزاده، حبیب رضایی، بابک کریمی، پدرام شریفی، هانیه توسلی، افشین هاشمی و... با انتشار متن‌هایی تند و صریح، با این نامه مخالفت کردند و اعلام کردند که اگر هم قرار است در این شرایط واکسنی به هنرمندان داده شود، آنها به نشانه اعتراض از دریافتش اجتناب خواهند کرد چراکه خودشان را تافته جدابافته نمی‌دانند.

فاطمه معتمدآریا هم که در فضای مجازی به عنوان یکی از کسانی که پیگیر گرفتن اولویت واکسن برای هنرمندان سینما و تلویزیون هستند، معرفی شده بود، در یاداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، تاکید کرده که همراهی و فعالیتی در ارتباط با این درخواست نداشته و گفته:  «اینجانب فاطمه معتمدآریا خبر مربوط به هرگونه فعالیت خود در ارتباط با درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندان سینما را اکیدا تکذیب می‌کنم و با وجود از دست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرار ناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت همه مردم ایران می‌دانم.»

فرشته طائرپور، رییس انجمن کارفرمایی تهیه‌کنندگان (اکت) نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده است: «باسپاس از مواضع حامیانه نویسنده نامه نسبت به فیلمسازان فعال کشور و توضیح نقش موثر آنان در مدیریت روانی جامعه در ایام شیوع کرونا، نظر به این‌که طبقه بندی منصفانه و مسئولانه انجام شده برای تعیین اولویت دریافت واکسن، دارای توجیه و استدلال کافی و کارشناسی شده است، بدینوسیله اعلام می‌دارم که تهیه‌کنندگان عضو این صنف، هیچگونه مطالبه‌ای جهت قرار گرفتن در شمار استثنائات و خارج از نوبت نداشته و بی‌شک جامعه درمان‌گر کشور، سالمندان و اقشار در خطر را نسبت به خود در اولویت بیشتری می‌دانند. با امید به رفع بلا و ابتلا از همه آحاد سرزمین‌مان و مهیا بودن شرایط سالم برای فعالیت همه سینماگران.»

کد خبر: 9047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =