آمریکا کره‌شمالی را به حمله سایبری متهم کرد

وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی که نخستین موضع‌گیری دولت جدید این کشور علیه کره‌شمالی محسوب می‌شود، سه مقام اطلاعاتی پیونگ‌یانگ را به اقدام‌های سایبری متهم کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، وزارت دادگستری آمریکا در اقدامی که نخستین موضع‌گیری دولت جدید این کشور علیه کره‌شمالی محسوب می‌شود، سه مقام اطلاعاتی پیونگ‌یانگ را به اقدام‌های سایبری متهم کرد.

این وزارتخانه، مقام‌های اطلاعاتی کره‌شمالی را متهم کرده است که برای خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا اقدام به هک کردن تعداد زیادی از شرکت‌ها و موسسات مالی کرده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرده است که افسران اطلاعاتی کره‌شمالی با این حملات سایبری، در صدد سرقت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتالی و رمزنگاری شده بودند. 

بازرسان فدرال آمریکا اتهامات جدیدی علیه سه برنامه‌نویس کامپیوتر از کره‌شمالی بابت حملات هکری گسترده از جمله هک ۲۰۱۴ سونی پیکچرز و توطئه برای اخاذی بیش از ۱.۳ میلیارد دلار پول و رمز ارز مطرح کرده‌اند.

پایگاه خبری آکسیوس در گزارشی اعلام کرد، این اتهامات در راتباط با پرونده حملات هکری ۲۰۱۸ اف‌بی‌آی درباره حمله به شرکت سونی پیکچرز و باج‌افزار واناکرای است.

کد خبر: 8893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =