پرسپولیس - پیکان؛ دیداری با رنگ و بوی فینال

دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان برای سرخ پوشان پایتخت دست کمی از فینال نخواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم فوتبال پرسپولیس امروز در شرایطی به مصاف تیم پیکان خواهد رفت که برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل به پیروزی مقابل پیکان و گرفتن هر سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد.  از آنجایی که قهرمانی نیم فصل برای کادر فنی این تیم اهمیت دارد باید امروز شاهد یک بازی بیش از اندازه تهاجمی از شوی سرخ پوشان تهران باشیم. اگر نگاهی به صحبت‌های این مدت اخیر که از سوی سرمربی پرسپولیس صورت گرفته است، نگاهی بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که یحیی گل‌محمدی  به قهرمانی نیم فصل به‌عنوان یک هدف مهم اشاره کرده‌ و مشخص می‌شود وی و دستیارانش چقدر علاقه مند هستند که عنوانی که فصل قبل کالدرون به دست آورده بوده یا برانکو طی سه فصل متوالی از آن خود کرده بود برای خود کنند. در واقع آن ها به رقابتی نامحسوس با همتایان خارجی خود نیز فکر می کنند.

یحیی و دستیارانش در کادر فنی پرسپولیس، که از نمایش پرسپولیس در دیدار با تیم مس رفسنجان رضایت دارند، با اینکه فقط با یک ضربه ایستگاهی از آن مسابقه برد گرفته‌اند، قصد تغییر در ترکیب تیم‌شان را در دیدار امروز با پیکان ندارند. در واقع به جز بازگشت احتمالی حامد لک به ترکیب اصلی بقیه بازیکنان در ترکیب تیم پرسپولیس همان نفراتی خواهند بود که هفته گذشته مقابل مس رفسنجان به میدان رفتند. در این بین مهم‌ترین نکته حضور امید عالیشاه که پست اصلی اش هافبک است، در خط حمله پرسپولیس در این دیدار بود که به نظر می رسد امروز هم این بازیکن را باید در ترکیب پرسپولیس و در خط حمله مشاهده کرد.  البته عالیشاه هم مثل بیشتر هافبک‌ها و مهاجمان هم تیمی‌اش گل‌نزن نشان داده و ضربات آخر را خوب نمی‌زند اما به خاطر بهره بردن از عنصر تکنیک و حمل توپ فعلاً بهترین گزینه برای قرار گرفتن در خط حمله است و تیم یحیی با دو وینگر یعنی امیری  و عالیشاه خط حمله‌اش را آرایش خواهد.

پرسپولیس که با گل نکردن موقعیت‌هایش در سه بازی اخیر و برتری با کمترین فاصله، نشان داده در خط حمله ثبات کافی ندارد،  دنبال این خواهد بود که مقابل پیکان زودتر از دقایق پایانی خیالش را بابت کسب پیروزی راحت کند. مربیان پرسپولیس به خاطر مدل بازی پیکان و شرایط تیم‌شان امیدوارند در این بازی بیشتر از یک گل بزنند و پیروزی خود را منوط به دقایق پایانی و تنها به اختلاف یک گل نکنند. روز گذشته حمید مطهری در گفت‌وگویی به مشکل عدم تمرکز و تمرین بیشتر برای حل معضل گلزنی تیمش اشاره کرد اما واقعیت این است که امیری، عالیشاه، نوراللهی و حتی عبدی که طی بازی‌های اخیر بیشترین موقعیت‌ها را از دست داده‌اند، در نواختن ضربات نهایی مهارت لازم را ندارند و این روند ممکن است کار پرسپولیس را که سودای قهرمانی مجدد دارد، سخت کند.

اما حریف پرسپولیس در این بازی چه وضعیتی دارد. در واقع باید اذعان داشت که تیم فوتبال پیکان که از هدایت مهدی تارتار بهره می‌برد، در بازی‌های اخیر نتایج نسبتا خوبی گرفته است. این تیم مقابل ماشین سازی و مس رفسنجان با سیستم ۲-۲-۴ بازی کرد اما پیش‌بینی می‌شود با سیستم ۱-۴-۵ به مصاف پرسپولیسی بروند که بعد از سه برد متوالی هم به آرامش رسیده هم برای قهرمانی نیم فصل به مقدار کافی انگیزه و اشتیاق دارد. پیکانی ها در دیدار با تیم فوتبال پرسپولیس روی توانمندی اوت‌انداز خود نادر محمدی حساب ویژه‌ای باز کرده است و پرسپولیس باید بشدت مراقب اوت‌های بلند او و ضربات سر فرزاد حاتمی باشد. در مجموع  وضعیت سیستم بازی تیم پیکان به گونه‌ای نیست که بتواند پرسپولیس را در فاز دفاعی چندان نگران کند و نمی توان گفت سرخ پوشان کار سختی خواهند داشت.

شاگردان مهدی تارتار در نیمه خودی متمرکز و فشرده بازی خواهد کرد و برخلاف مس رفسنجان و ماشین سازی که  در دقایقی از بازی های دو هفته قبل، پایاپای یا حتی برتری مقابل پرسپولیس به نمایش گذاشتند، قدرت بازی مالکانه و انتقال بازی از دفاع به حمله را ندارد و روی نقطه قوت خود یعنی همان اوت‌های بلند حساب می‌کند. در واقع پیکان نشان داده است که اغلب بازی روی زمین ندارند  و بیشتر منتظر اشتباه تیم حریف می‌ماند تا موقعیت گل بسازد. به همین دلیل تیم پرسپولیس که در این هفته ها نشان داده که روی ضربات ایستگاهی و یارگیری ضعف دارد در غیبت کنعانی زادگان باید با هوش و تمرکز بیشتری مقابل این پرتاب‌ها و ترفند تیم پیکان ایستادگی کند.

دو تیم پرسپولیس تهران و پیکان تهران امروز از ساعت  ۱۷ و ۱۵  در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. سرخ‌های پایتخت از ۱۳ دیدار قبلی خود ۲۴ امتیاز کسب کرده اند و پس از تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در رده سوم جدول رده بندی قرار گرفته اند. تیم پرسپولیس، ۳ دیدار گذشته خود مقابل ماشین سازی تبریز، تراکتور تبریز و مس رفسنجان را با برتری به پایان رسانده است و در دیدار مقابل پیکان به دنبال چهارمین برد متوالی خود خواهد بود.

کد خبر: 8478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =