هادی العامری: ترکیه قصد حمله به سنجار را دارد

رئیس ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که اطلاعاتی مبنی بر تصمیم ترکیه‌ برای حمله به منطقه کوهستانی سنجار وجود دارد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از رای الیوم، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق خواهان اتخاذ تمامی تدابیر لازم جهت جلوگیری از هرگونه تعدی به خاک عراق و نیروهای مسلح این کشور و حشد شعبی توسط ترکیه شد.

وی تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی به لطف خدا، قادر به دفاع از خاک این وطن مقدس هستند.

العامری تاکید کرد که دولت ترکیه باید از این اقدامات خصمانه که نه تنها به منافع دو کشور سود نمی‌رساند، بلکه تاثیر شدیدی براین روابط بین المللی برجای خواهد گذاشت، دست بردارد. عراقی‌ها از دولت ترکیه انتظار دارند که از خاک عراق به صورت کامل چه از بعشیقه یا از نوار مرزی که اخیراً اشغال کرده است، عقب نشینی کند.

در همین راستا، جنبش النجباء عراق هم با انتشار بیانیه‌ای رسمی ضمن انتقاد از "ضعف نهادهای رسمی و منفعت‌طلبی‌های جناحی" که عراق را به صحنه زیاده‌خواهی برخی نیروهای خارجی تبدیل کرده است، از اطلاعات واصله در مورد تجاوز نیروهای اشغالگر ترکیه به استان "نینوی" و شهر "سنجار" به‌شدت ابراز نگرانی کرد.

این جنبش ضمن هشدار شدیداللحن به آنکارا، خاطرنشان ساخت: ارتش ترکیه باید از سرنوشت اشغالگران آمریکایی که امکانات، تسلیحات و نفرات بیشتری داشتند، عبرت بگیرد.

نجباء از دولت، پارلمان و کلیه نهادهای ذی‌ربط در عراق خواست که موضعی یکپارچه و مستحکم در قبال اینگونه تجاوزها اتخاذ کنند.

در پایان بیانیه تاکید شده است در صورت بی‌اعتنایی به این هشدارها، ملت عراق و گروه‌های مقاومت گزینه مشخص خود را عملیاتی می‌کنند تا علاوه بر بازدارندگی، اشغالگران و دسیسه‌ آنان را به همان‌جایی که از آن آمده‌اند، بازگرداند.

کد خبر: 8473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =