سپاهان و بم برندگان جدال میلیمتری دختران فوتبالیست

دو تیم فوتبال سپاهان اصفهان و شهرداری بم با پیروزی مقابل حریفان خود راهی نیمه نهایی لیگ برتر فوتبال زنان شدند.

به گزارش آتیه آنلاین، شیوع ویروس کرونا و نیمه تمام ماندن مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان در فصل قبل، موجب شد این مسابقات در فصل جاری با شکل و شمایل جدیدی برگزار شود و تیم ها به جای حضور در یک گروه و برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت، این بار در قالب دو گروه و با این منطق که تعداد سفرهای تیم‌ها کاهش پیدا کند،  با هم رقابت کنند. برنامه ریزی صورت گرفته به این شکل بود که تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند و پس از برگزاری دو مسابقه رفت و برگشت با یکدیگر در نهایت جایگاه خود را در جدول رده بندی تشخیص دهند. جایگاهی که در نهایت موجب می شد از هر گروه دو تیم جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این مسابقات را به دست آورده و در مرحله جدید به صورت پلی آفی؛ برای کسب جام قهرمانی بجنگد. 

پیش از آغاز رقابت‌ها و زمانی که گروه بندی صورت گرفته تیم ها از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اعلام شد، همه اهالی فوتبال بر این باور بودند که گروه اول این مسابقات می تواند لقب گروه مرگ را بگیرد. جایی که سه تیم جنگی پایاپای را باید برای رسیدن به نیمه نهایی و قرار گرفتن در جایگاه اول و دوم مسابقات، با هم به راه می انداختند. شهرداری بم ، مدافع عنوان قهرمانی که به نوعی پر افتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال زنان به شمار می‌رود یکی از تیم های این گروه بود. از طرفی دو قطب همیشگی فوتبال زنان که از تیمهای ریشه ای و تراز اول فوتبال زنان ایران به شمار می روند، یعنی سپاهان و ذوب آهن اصفهان نیز در این گروه قرار داشتند و کنار هم قرار گرفتن همین سه تیم ، دلیلی محکم بود که خود را آماده یکی نبرد سخت و نفس گیر برای رسیدن دو تیم به نیمه نهایی باشیم. 

از ابتدای فصل هر سه تیم مدعی صعود، نتایج متناوبی گرفتند. شهرداری بم با قبول شکست هایی در دور نخست مسابقات نشان داد که قدرت همیشگی را ندارد. همین شکست ها در نیم فصل دوم کار بمی ها را سخت کرد و صعودشان را تا روز پایانی به اما و اگر متکی کرد. تیم ذوب آهن اصفهان که سرمربی و برخی بازیکنان موثرش را در این فصل از دست داده بود نیز نتوانست از ابتدای فصل در قامت همیشگی‌اش ظاهر شود و از طرفی سپاهان هم صعودش تا روز آخر قطعی نبود. 

همین حساسیت‌ها باعث شد که روز پایانی مرحله گروهی رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان در گروه اول، حساسیت زیادی داشته باشد. چشم‌ها به دو دیداری بود که یکی در ورزشگاه انقلاب کرج و دیگری در اصفهان برگزار می‌شد. تیم سپاهان نسبت به دیگر تیم شهر اصفهان، کار راحت تری برای صعود داشت. سپاهانی ها در صورت شکست دادن تیم نماینده البرز راهی نیمه نهایی می شد و تیم البرز که تیم متوسطی به شمار  میرفت روی کاغذ توان ایجاد خطر جدی برای سپاهان را نداشت. همان طور که پیش بینی می‌شد تیم فوتبال سپاهان با زدن 4 گل به نماینده البرز و پذیرفتن تنها یک گل، توانست به یک پیروزی ساده دست پیدا کند و جواز حضور در نیمه نهایی را به جیب بزند و یکی از چهار تیم حاضر در مرحله بعد رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان باشد. 

در اصفهان اما تیم شهرداری بم کار آسانی مقابل تیم ذوب آهن اصفهان نداشت. هر دو تیم برای صعود به پیروزی نیاز داشتند و این رقابت را بسیار حساس می کرد. تیم شهرداری بم در این مسابقه در نیمه اول نمایش بسیار خوبی داشت  و توانست دو بار توپ را از خط دروازه تیم ذوب آهن عبور دهد. همین دو گل در نیمه اول سند پیروزی بم را امضا کرد. ذوب آهنی ها هرچند یکی از دو گل را در همان نیمه اول جبران کردند، اما تلاششان در نیمه دوم نتیجه بخش نبود و پیروزی بم در پایان این بازی رقم خورد. در نهایت با نتایجی که در کرج و اصفهان رقم خورد دو تیم شهرداری بم و سپاهان اصفهان توانستند به جمع چهار تیم پایانی لیگ برتر فوتبال دست پیدا کنند. 

در دیگر گروه این دوره از مسابقات هم دو تیم وچان کردستان و شهرداری سیرجان توانسته بودند صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کنند. با این تفاسیر چهره چهار تیم نهایی مشخص شد. چهار تیمی که باید در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر به صورت ضربدری و رفت و برگشت رقابت کنند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مرحله نیمه نهایی این مسابقات در راستای مشخص شدن چهره تیم قهرمان در دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال از هفته آینده آغاز می‌شود. 

کد خبر: 8211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =