صدای زیبای ایران

محمدرضا شجریان ... ایران زیباترین صدایش را از دست داد.

به گزارش آتیه آنلاین، در این گزارش تصویر زنده‌یاد استاد شجریان با یکی از سازهای ابداعی خودش منتشر شده و این جمله در شروع گزارش به چشم می‌خورد: «محمدرضا شجریان ... ایران زیباترین صدایش را از دست داد.»  

این روزنامه در گزارشش اشاره کرده که: «اندکی پس از اعلام خبر درگذشت وی، صدها نفر از هواداران وی به بیمارستان جم تهران هجوم آوردند. پسر وی، همایون شجریان ، روز پنجشنبه از طریق اینستاگرام نوشت که پدرش "به دیار معشوق پرواز کرد."»


این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته:‌ «برای نیم قرن ، شجریان میراث موسیقی سنتی ایرانی را در داخل و خارج از ایران تجسم بخشید. او که به لحاظ محبوبیت با ام‌کلثوم مقایسه می‌شود، در ایران یک نماد ملی است. او همچنین دریافت کننده بسیاری از جوایز ملی و بین المللی از جمله نشان شوالیه فرانسه، دیپلم افتخار یونسکو و نامزدی جایزه "گرمی" است. این روزنامه سپس گریزی به اظهارات بحث‌برانگیز شجریان در پیش و پس از انقلاب اشاره کرده و گفته شجریان چه در زمان حکومت شاه و چه بعد از استقرار جمهوری اسلامی همواره با قدرت در تنش بوده است. روزنامه لبنانی در پایان گزارش به فعالیت هنری استاد نیز پرداخته و با اشاره به مشهورترین سروده‌های ایرانی که توسط استاد شجریان اجرا شده نوشته است:‌ «وی به سبب اجرای اشعار مشهورترین شعرا مثل خیام، مولانا، حافظ، سعدی و... در کشورش به اسطوره تبدیل شد. او همچنین علاوه بر پسرش همایون و دخترش مژگان، شاگردان زیادی تربیت کرد که از آن جمله می‌توان به ایرج بسطامی، شهرام ناظری و سینا سرلک اشاره کرد.»

کد خبر: 811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =