دلالان عامل نوسان غیر منطقی بازار طلا و سکه

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افزایش قیمت در بازار امروز طلا و جواهر غیر منطقی است و به نظر می‌رسد مقاومت دلالان و احتمالا کمبود عرضه سکه عامل این نوسانات باشد.

ابراهیم محمد ولی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره نوسانات به وجود آمده در بازار امروز (دوشنبه) اظهار کرد: همواره افزایش قیمت تا حدی در بازار طلا و سکه وجود داشته و حدود یک درصد مثبت یا منفی در روز رسیده است اما اینکه چند صد هزار تومان در یک روز و آن هم در شرایطی که نرخ ارز و انس جهانی طلا روند با ثبات یا کاهشی دارند منطقی نیست.

وی افزود: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عوامل دیگری در بازار طلا و سکه عامل نوسان و جهش قیمت‌ها شده‌اند و یکی از آن‌ها دلالی‌هایی است که در بازار این نرخ ها را رقم زده است که به نظر می رسد برخی دلالان در بازار مقاومت کرده و نمی خواهند از کاهش قیمت‌ها متضرر شوند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته یکی دیگر از عوامل موثر در بازار افزایش تقاضا در بازار است که ممکن است این اتفاق افتاده باشد و از سوی دیگر احتمال دارد عرضه سکه توسط بانک مرکزی در بازار به اندازه کافی نباشد که اگر این گزاره صحیح باشد مسلما یکی از عوامل اصلی نوسانات بازار طلا و سکه پس از نرخ ارز و نرخ انس جهانی طلاست.

محمد ولی گفت: التهابات موجود در بازار طلا و سکه مسلما منطقی نبوده و هیچ وجه به نفع فعالان در این بازار نیست چرا که در چنین شرایطی تقاضا از سوی مردم به تدریج کاهش یافته بازار اصناف مرتبط را با چالش مواجه خواهد کرد. بنابراین امیدواریم هر چه سریعتر روند نزولی قیمت‌ها و تعادل در این بازار را شاهد باشیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین، امروز و در شرایطی که نرخ انس جهانی روند نزولی داشته و آرامش نسبی در بازار ارز طی روزهای گذشته حاکم شده است، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند دیگری را در پیش گرفت و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۳۶۰ هزار تومانی نسبت به دیروز مواجه شده است.

کد خبر: 8068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =