در ایام کرونا تعدیل نیرو نداشتیم

شاید این اسم بارها و بارها به گوش‌تان خورده و حتی از محصولات این شرکت نیز استفاده کرده‌اید. داستان «نامی‌نو» با ابداع تولید صنعتی سالاد الویه در سال ۱۳۸۰ آغاز شد و در ادامه با متنوع‌سازی انواع محصولات این شرکت تداوم یافت. دیری نگذشت که نامی‌نو با کسب اعتماد مردم، جای خود را در سفره‌ ایرانیان باز کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، نامی‌نو رسالت خود را تولید غذاهای آماده به مصرف سالم، خوشمزه و متنوع تعریف کرده و برای دستیابی به این هدف با تکیه بر تخصص، تعهد، فناوری و با تکیه بر دانش متخصصان زبده ایرانی در کنار مدرن‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات فنی،‌ با رعایت کلیه موارد بهداشتی، کاملاً مکانیزه، نوآوری به‌روز، تولید مبتنی بر سلامت و نشاط حاصل از مصرف محصولات خود را در دستور کار خود قرار داده است. گفت‌وگوی اختصاصی با امیررضا ثابت‌پی، مدیرعامل و مؤسس شرکت نامی‌نو را با خبرنگار ما می‌خوانید:

خالقان غذای آماده در ایران

ایده غذای آماده توسط دوست و شریک ‌من آقای علیخانی مطرح شد. او مجوز تولید سالاد الویه را داشت و با هم تصمیم گرفتیم این شرکت را راه‌اندازی کنیم. ما در سال ۷۹ اقدام‌های لازم را انجام دادیم و توانستیم در اواخر سال ۸۰ با تعداد ۱۰ نفر نیروی کار وارد بازار شویم.

شاید خودستایی باشد، اما به جرأت می‎توان گفت ما خالق غذای آماده در ایران هستیم. تا قبل از آن، چیزی تحت عنوان سالاد الویه، سالاد مرغ، سالاد ماکارونی و حتی ساندویچ آماده در کشور وجود نداشت اما ما با تلاش‌های شبانه‌روزی توانستیم فرهنگ غذای آماده و تازه را بدون مواد نگهدارنده و تحت شرایط خاص ایجاد کنیم.

ما با تعداد ۱۰ نفر کارگر این کار را شروع کردیم اما امروز در هلدینگ نامی‌نو در کل کشور بیش از ۳ هزار نیروی بیمه‌شده مشغول به کار هستند. این هلدینگ با هفت واحد تولیدی در حال فعالیت است. علاوه بر این، هشت شرکت استارتاپی نیز داریم که در یکی از شرکت‌های استارتاپی‌مان به نام مؤسسه توسعه یادمان نصر (متین) حدود ۷۰ نفر از نخبگان (IT) کشور حضور دارند.

شرایط سخت تحریم‌ها

تحریم‌ها قطعاً تأثیر زیادی بر زندگی مردم و اقتصاد کشور گذاشته و بی‌شک ما نیز در این دوران تحت فشار بودیم. عدم جابه‌جایی ارز، محدودیت‌های صادراتی، افزایش نرخ ارز، عدم ثبات قیمت مواد اولیه همگی دست به دست هم داد تا تولید کشور را متأثر کند. تولیدکننده نمی‌تواند در مقابل این فشارها مقاومت کند. شرایط بسیار سخت و دشوار است. قبلاً به راحتی می‌توانستیم بودجه و برنامه‌ریزی یک ساله را انجام دهیم، اما متأسفانه اکنون شرایط فعلی به نحوی است که نمی‌توانیم یک هفته آینده را پیش‌بینی کنیم و گاهی پیش‌بینی‌ها نیز مغایرت زیادی با اتفاقات روی داده دارند که این موضوع یک فاجعه بزرگ برای یک تولیدکننده است.

تعدیل نیرو نداشته‌ایم

کوچک شدن سفره مردم و تورم‌ها سبب شده تا مردم روزهای سختی داشته باشند؛ حتی با حقوق ۵ میلیون تومان نمی‌توانند یک پراید که ارزان‌ترین خودروی داخلی است را خریداری کنند. من تولیدکننده هم در شرایط فعلی با افزایش چندبرابری کار و تولید نمی‌توانم ساختمانی که قبلاً طی دو سال می‌ساختم را در ۲۰ سال آینده بسازم.

در دوران تحریم نتوانستیم فعالیت خود را توسعه دهیم و تلاش‌مان صرفاً در این راستا بود که افت و پس‌رفت کاری نداشته باشیم؛ اما ما به‌رغم وجود تحریم‌ها هیچ نیرویی را تعدیل نکرده بلکه افزایش ۱۰ درصدی نیروها را نیز داشتیم.

کرونا، سبد مشتریان ما را کوچک کرد

کرونا تأثیر بسیار منفی در فعالیت ما گذاشت. از یک طرف، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد و افراد و مکان‌هایی که بیشتر به استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی تمایل داشتند، در چنین شرایطی از سبد مشتریان ما کاسته شدند و از طرف دیگر، کوچک شدن سفره مردم تأثیر زیادی در میزان فروش محصولات ما داشت. در کل، تعطیلی‌های ناشی از کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، صنف ما را تحت تأثیر قرار داده است.

در وضعیت قرمز کرونایی، تمامی نیروهایی که بیماری زمینه‌ای یا حتی مشکل قلبی و عروقی داشتند را با پرداخت حقوق ماهیانه به مدت 5-4 ماه به مرخصی فرستادیم.

همچنین به دلیل اینکه ما از ابتدا تمام اصول بهداشتی را رعایت می‌کردیم، در دوران کرونا شیوه خاصی را در فعالیت و کار خود اضافه نکردیم. در شرایط فعلی نیز که همه از ماسک، شیلد و کلاه بهداشتی استفاده می‌کنند اما در مقابل ما از همان ابتدای امر از این تجهیزات استفاده می‌کردیم.

تیم‌های ورزشی در حوزه بانوان

از حدود سه سال گذشته ما تاکنون حدود ۲۰ مدرسه تک‌کلاسه در مناطق محروم و روستاهای استان سیستان و بلوچستان احداث کرده‌ایم. همچنین ما در حوزه بانوان در رشته‌های فوتسال، بستکبال، والیبال، اسکواش، دارت، جودو و تنیس روی میز تمرکز کرده و عملکردمان نیز تاکنون خوب بوده است، به نحوی که چند نفر از بانوان این تیم‌ها جزو قهرمانان تیم ملی هم هستند.

باید عرض کنم در راستای حمایت از جامعه معلولان، در مجموعه شرکت و هلدینگ از دانش و انرژی این عزیزان نیز استفاده کردیم. در ایام کرونا به دلیل اینکه نیروها، از ترس بیکار شدن و یا کم شدن حقوق، بیماری خود را پنهان کنند به همین دلیل چنانچه تشخیص داده شود به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۱ روز قرنطینه را مرخصی با حقوق را برای‌شان لحاظ می‌کنیم. همچنین مقرر شد که با تست مجدد کرونا پس از ۲۱ روز و اخذ نتیجه منفی، سر کارشان حاضر شوند.

همچنین ما در مجموعه، بهیار دائمی داریم. پزشک دو روز و یک شب در هفته در این مجموعه حضور می‌یابد تا خانواده‌های نیروی کار شرکت نیز استفاده کنند. این پزشک‌ مسئول ستاد کرونای شرکت است و طبق آخرین گزارش، طی یک ماه اخیر مورد مبتلا به کرونا نداشتیم.

مزایای دیگری از جمله استفاده نیروها و خانواده‌های‌شان از باشگاه‌های ورزشی و استخر، بلیت‌های سینما و تئاتر، استفاده از دستگاه‌های تفریحی شهربازی را نیز فراهم کردیم. لازم به ذکر است این مجموعه سیستم وام نیز دارد. وام ضروری تا سقف ۲۵ میلیون تومان، وام ازدواج، وام مسکن و حتی وام خرید لاستیک و تعمیر خودرو در اختیار تمامی افرادی که نیاز داشته باشند، قرار می‌گیرد. حتی به افراد و زنان سرپرست خانوار که حقوق‌شان کمتر از ۴.۵ میلیون تومان است و یا مجردینی که از پدر و مادرشان مراقبت می‌کنند، بن خرید کالا تعلق می‌گیرد.

تأثیر تأمین‌اجتماعی بر همفکری شرکای اجتماعی

تأمین‌اجتماعی می‌تواند برای همفکری از شرکای اجتماعی استفاده کند تا ما در این شرایط سخت و زیان‌آور اقتصادی بتوانیم کمکی کنیم. ما تا این لحظه درخواست خاصی از سازمان تأمین‌اجتماعی نداشتیم. ما فقط ۲۳ درصد حق بیمه کارکنان خود را به سازمان پرداخت می‌کنیم. دولت باید بدهی خود به سازمان را پرداخت کند.

کد خبر: 7992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =