آتش بس فقط 15 دقیقه‌ دوام آورد

با گذشت دقایقی از آغاز اجرای توافق آتش‌بس، مقام‌های دو کشور جمهوری ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به حملات به قلمروهایشان متهم کردند.

۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در منطقه کوهستانی قره‌باغ، آژیرهای خطر دوباره به صدا درآمد و حملات خمپاره‌ای آغاز شد.  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام این موضوع در صفحه رسمی توئیتر خود افزود که اقدامات لازم توسط ارتش این کشور در دستور کار است. بنابر توافق شب گذشته میان باکو - ایروان و با وساطت مسکو رژیم آتش بس در قره باغ از حوالی ظهر امروز به اجرا گذاشته شد.  

با وجود اعلام خبر برقراری آتش بس در قره باغ، برخی رسانه های بین المللی از جمله شبکه الجزیره از شنیده شدن چند صدای تبادل آتش توپخانه بین دو طرف بعد از اجرای آتش بس خبر دادند. شوشان استپانیان دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان هم در صفحه فیسبوک خود نوشت واحدهای ارتش این کشور در قرهباغ کوهستانی در تاریخ ۱۰ اکتبر ساعت ۱۲:۰۰ (۱۱:۰۰ به وقت مسکو)، مطابق توافق وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان، دستور آتش بس را دریافت کردند.

زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند. بر اساس این توافق، از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) آغاز آتش‌بس در قره‌باغ برقرار اما پس از دقایقی نقض شد.

کد خبر: 792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =