احتمال شروع موج حملات تروریستی پس از پایان محدودیت‌های کرونایی

سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد که گروه‌های تروریستی داعش و القاعده ممکن است پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا دست به «موجی از حملات از پیش برنامه‌ریزی‌شده» بزنند. 

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد که گروه‌های تروریستی داعش و القاعده ممکن است پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا دست به «موجی از حملات از پیش برنامه‌ریزی‌شده» بزنند. 

بنا به این گزارش، داعش خواهد کوشید «به منزوی شدنش در اخبار جهان خاتمه دهد» و برای رسیدن به این هدف خواهد کوشید موج جدیدی از خشونت راه بیندازد. در این گزارش همچنین آمده است که این گروه از هواداران خود می‌خواهد وقت کمتری را در رسانه‌های اجتماعی بگذرانند. 

در بخشی از این گزارش آمده است: «داعش از این‌که در پی محدودیت‌های کرونایی شمار زیادی از مردم اوقات خود را در منازل و پای شبکه اینترنت سپری می‌کنند بسیار خوشحال است. تهدیدهای بسیاری در این زمینه وجود داشته که همچنان به‌طور کامل کشف نشده اما این از اهمیت‌شان کم نمی‌کند.»

بنا به این گزارش، در حوزه آفریقا، کاهش قدرت دولت‌های مرکزی به رشد هرچه بیشتر گروه‌های تروریستی انجامیده و اثرات درازمدت آن بر اقتصاد و منابع دولتی و همکاری‌های بین‌المللی بدل به خطری در آینده می‌شود. 

کد خبر: 7883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =