دفاع رهبر هنگ‌کنگ از تست اجباری کرونا

رهبر هنگ‌کنگ امروز از عملیات‌های اجباری تست شبانه کرونا توسط دولتش دفاع کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، رهبر هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) پس از اینکه موج عملیات شبانه انجام تست‌های غافلگیرانه اجباری، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس را نشان نداد، استفاده دولتش از کمین قرنطینه را مورد دفاع قرار داد.

تاکتیک جدید شامل آن است که مقامات هیچ هشداری درباره قرنطینه قریب‌الوقوع ندهند و عموماً شب‌هنگام به ساختمان‌هایی که در آن‌ها موارد کرونا شناسایی شده حمله کنند، سپس تضمین دهند که از همه افراد داخل ساختمان تست گرفته شده است.

اما این عملیات موفقیت محدودی داشته است.

روز دوشنبه پلیس، شبانه مناطق تعیین شده در ۴ محله پرجمعیت را محاصره کرد. مقامات حدود هزار و ۷۰۰ تست انجام دادند اما هیچ مورد جدیدی از عفونت پیدا نکردند.

روز سه‌شنبه، "کری لام" رهبر هنگ‌کنگ اظهار کرد قرنطینه در کمین "هدر دادن نیرو و پول نبوده، بالعکس ارزش صرف منابع" را داشته است. لام به خبرنگاران گفت: نمی‌توانیم تعداد موارد مبتلا را به عنوان تنها استاندارد تصمیم‌گیرنده مدنظر قرار دهیم. اثر بخشی فقط مربوط به میزان بهبودی نیست، بلکه همچنین پیشگیری از بیماری است.

دولت هنگ‌کنگ همزمان با تلاش برای مبارزه با موج زمستانی عفونت‌ها، رویکرد پیش‌گیرانه‌ای را در تست‌ها، مشابه با تاکتیک‌های مورد استفاده در چین، اتخاذ کرده است.

صبح روز سه‌شنبه، دولت هشدار داد اگر مأموران نیروی انتظامی مظنون شوند که مردم در منازل خود پنهان شده یا از انجام تست اجباری امتناع می‌کنند، مقامات با زور به خانه‌های آن‌ها وارد خواهند شد. "متیو چونگ"، معاون دوفاکتوی لام گفت مقامات همزمان با وارد شدن هنگ‌کنگ به تعطیلات سال نوی قمری در هفته آینده، از قرنطینه‌های "گسترده‌تر و مکرر" استفاده خواهند کرد.

کد خبر: 7621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =