۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
کد خبر: 7609

جدیدترین آمار بیمه‌شدگان زن منتشر شد

افزایش سهم زنان در میان کل بیمه شدگان و سهم ۸۵ درصدی بین قالیبافان
جدیدترین آمار بیمه‌شدگان زن منتشر شد

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده، سهم زنان در میان کل بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی روند صعودی داشته در پایان امسال به ۲۰ درصد رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، جدیدترین آمارهای مربوط به شاخص‌های بیمه‌ای زنان از سوی سازمان تامین اجتماعی منتشر شده که بر این اساس شاخص بیمه‌ای در سال‌های گذشته روند افزایشی به خود گرفته است به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۶.۵ درصد کل بیمه شدهگان این سازمان زن بودند اما در نیمه امسال این عدد به ۲۰.۳ درصد رسیده است.

همچنین میانگین سن بیمه شدگان زن در این آمار که از سوی مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی منتشر شده ۳۸ سال و میانگین سن بازنشستگان زن در زمان برقراری مستمری ۵۴.۱ سال بوده است.

در این آمارها میانگین دستمزد بیمه شدگان زن نسبت به حداقل دستمزد تعیین شده در کشور ۱.۵ برابر بوده و این یعنی دستمزد زیمه شدگان زن به صورت میانگین ۱.۵ برابر بیشتر از حداقل دستمزد سالانه است. همچنین این عدد برای زنان ۲۰ تا ۲۹ ساله روی عدد ۱.۴ برابر است.

آمار دیگری که در این اعداد و ارقام قابل توجه است اینکه که از میان بیمه شدگان ۳۵ درصد از ورودی‌های جدید، ۲۰ درصد از بیمه‌شدگان اجباری، چهار درصد از بیمه‌شدگان اختیاری و ۴۷ درصد از بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد و ۸۰ درصد از قالیبافان بیمه شده زن هستند.

همچنین در حوزه دریافت کنندگان مستمری‌ها ۱۰ درصد بازنشستگان، هفت درصد از کارافتادگان و ۸۵ درصد بازماندگان را زنان تشکیل داده و ۲۹ درصد از مستمری‌های ناشی از بیمه بیکاری و سه درصد از حوادث ناشی از کار به زنان پرداخت می‌شود.

کد خبر: 7609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =