نگاهی به هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال

بیست و پنجمین هفته رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران با برگزاری مسابقاتی در تهران پیگیری شد و تیم‌ها مقابل حریفان خود به میدان رفتند.

به گزارش آتیه آنلاین، قطار رقابت های لیگ برتر والیبال ایران، گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی، روز گذشته به ایستگاه بیست و پنجم خود رسید، تا رقابت والیبالیست‌ها برای تصاحب جام قهرمانی به حساس‌ترین روزهای خود برسد.   در این روز از رقابت‌ها و به میزانی دو سالن ورزشی خانه والیبال تهران و سالن فدراسیون، ۶ مسابقه برگزار شد که در نهایت نتایج رقم خورده در این هفته به تداوم صدرنشینی سپاهان اصفهان و قعر نشینی آذر باتری ارومیه منجر شد.  

**کار آسان سپاهانی‌ها برای صدرنشین ماندن

تیم صدرنشین فولاد مبارکه سپاهان که از هدایت رحمان محمدی راد بهره می‌برد، در هفته بیست و پنجم به مصاف نیم راهیاب ملل کردستان رفت. تیمی که از ابتدای فصل نتایج قابل قبولی کسب نکرده و در رده یکی مانده به پایانی جدول مسابقات ایستاده است. از همین رو زردپوشان اصفهانی می دانستند که در این هفته از مسابقات برای حفظ صدرنشینی خود در جدول رده بندی مسابقات، کار سختی نخواهند داشت. در نهایت هم همانطور که پیش بینی می‌شد سپاهان اصفهان توانست به سادگی با حساب ۳ بر صفر تیم راهیاب ملل کردستان را با شکست بدرقه کند و ضمن تداوم صدرنشینی، نوزدهمین پیروزی خود را نیز بدست بیاورد. هرچند سرمربی این تیم از نمایش یارانش چندان رضایت نداشت.

رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال سپاهان پس از این پیروزی مقابل راهیاب ملل کردستان گفت:  در این مسابقه برنده شدیم، اما کیفیت همیشگی خود را نداشتیم و نامنظم ظاهر شدیم. چیزی که توقع داشتیم در زمین اجرا نشد و به همین دلیل از شرایط راضی نیستم. ما حتی در تمرینات هم چنین روزی را نداشتیم، اما خوشحالم که در این روز بد توانستیم به پیروزی برسیم. تاکنون چنین شرایطی را از تیم ندیده بودم و امیدوارم در ادامه هم چنین چیزی را شاهد نباشم.

**تداوم بحران پیکان و پیروزی دلچسب ارومیه

در دیگر دیدار این هفته از رقابت‌های لیگ برتر تیم رده دومی شهرداری ارومیه که یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر است و سایه به سایه با تیم صدرنشین سپاهان حرکت می‌کند، باید با تیم پیکان تهران که به نوعی می توان آن را تیم بحران زده این دوره از لیگ فوتبال ایران دانست، می‌رفت. تیمی که از ابتدای فصل با وجود اینکه تغییرات زیادی در ترکیب بازیکنان و البته کادرفنی اش ایجاد کرده بود، اما هنوز نتوانسته به ثبات لازم دست پیدا کند. شاگردان پیمان اکبری در تیم شهرداری ارومیه در شرایطی به مصاف پیکان رفتند که از این بازی تنها به پیروزی فکر می‌کردند و در نهایت هم توانستند تیم پایتخت نشین تهران را در سه ست پیاپی شکست دهند. پیکان با این شکست که پانزدهمین شکست این فصلش محسوب می شد به رده دهم جدول رسید و تیم شهرداری ارومیه هم با کسب هجدهمین پیروزی خود در رده دوم باقی ماند تا سپاهان همچنان نگران نزدیک ترین حریف خود برای تصاحب جام قهرمانی باشد.  

پیمان اکبری سرمربی تیم شهرداری ارومیه که سالهای سال سکاندار هدایت همین تیم پیکان بود درباره پیروزی تیم فعلی خود مقابل تیم سابقش گفت: بازی سختی بود، چون پیکان تیم خوبی است و کادر فنی باتجربه ای دارد. آنها پاسور باتجربه و باهوشی به نام امیر حسینی دارند که بازی کردن مقابل او واقعا سخت است.  برنامه ریزی خوبی داشتیم. امروز می دانستیم که پیکان انتحاری بازی می کند. آنها به دنبال صعود به پلی آف هستند و از طرفی ما خودمان محکوم به برد بود تا بتوانیم جایگاه خود در جدول رده بندی را حفظ کنیم. ما هم مجبور بودیم خیلی خوب بازی کنیم که اینگونه هم شد.  امروز با وجود اینکه حسینی کار ما را سخت کرده بود، اما تمام برنامه های ما در زمین اجرا شد و توانستیم به پیروزی برسیم.

امیر حسینی، مربی  و کاپیتان تیم پیکان اما نبرد با شهرداری ارومیه را نبرد دو تیم دارا و ندار عنوان کرد و افزود:  به تیم شهرداری ارومیه خیلی خوب بازی کرد، اما شاهد نبرد تیم های دارا و ندار بودیم. تیم حریف ۲۰ بازیکن ملی پوش دارد، اما ما این شرایط را نداریم و دست مان خالی است. بازیکنان ما جوان هستند، اما با این حال می توانستیم برنده بازی هم باشیم. متاسفانه تیم ما از روز اول بد بسته شد و جنس ما جور نیست. صفایی نیم فصل به پیکان آمد و تنها دو بازی در ترکیب قرار گرفت و دچار مصدومیت شد. فکر می کنم هر چه در توان داشتیم گذاشتیم، اما نمی توانیم پیروز شویم.  ما به خطاهای خودمان باختیم. هیچ تیمی از ما امتیاز نمی گیرد و خودمان به آنها فرصت می دهیم. خطای فردی ما بالا است و من از این موضوع ناراحتم. در ادامه هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد. هنوز برای صعود به پلی آف امید داریم و هیچ وقت امید از بین نمی رود.

**پیروزی سخت و کمرنگ سیرجان برابر گنبد

یکی دیگر از رقابت‌های حساس هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال، نبرد تیم فولاد سیرجان با شهرداری گنبد بود. بازی دیدنی و تماشایی که  ۵ ست به طول انجامید و در نهایت تیم فولاد توانست برنده آن شود و در جمع مدعیان باقی بماند. فولاد سیرجان که در نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر والیبال بسیار هوشمندانه و دقیق عمل کرد و توانست حتی قهرمانی نیم فصل را هم به خود اختصاص دهد، در نیم فصل دوم کمی ضعیف شد و با قبول شکست هایی صدر جدول را به سپاهان تقدیم کرد تا کارش برای قهرمانی سخت تر شود. شاگردان رضا تندروان که هفته بیست و چهارم را با شکست پشت سر گذاشتند، در هفته بیست و پنجم باید به مصاف تیم خوب و یکدست شهرداری گنبد می‌رفتند. این بازی همان طور که پیش‌بینی می‌شد بسیار جذاب آب در آمد و در نهایت تیم قولاد سیرجان توانست ۳ بر ۲ مقابل حریف سرسخت خود به پیروزی برسد و در رده سوم جدول مسابقات باقی بماند. این هفدهمین پیروزی سیرجانی ها در لیگ برتر والیبال به شمار می‌رفت.

اما در دیگر مسابقات این هفته از رقابت‌های لیگ برتر والیبال که به نوعی تقابل تیم های میانه جدولی با هم به شمار می‌رفت، نیز نتایجی رقم خورد که جدول را دستخوش تغییر و تحولات کوچکی کرد. در این هفته تیم سایپا تهران که از نیم فصل دوم ناصر شهنازی را به جای مصطفی کارخانه روی نیمکت سرمربیگری خود دارد، توانست از سد شهرداری قزوین با حساب ۳ بر یک عبور کند. هورسان رامسر تیم قعر جدولی آذر باتری ارومیه را مغلوب کرد تا این تیم همچنان در انتهای جدول جا خوش کند. هراز آمل هم که در تلاش است در جمع مدعیان قهرمانی باقی بماند در این هفته با حساب ۳ بر یک تیم خاتم اردکان را شکست داد و ۴۸ امتیازی شد تا با اختلاف یک امتیاز کمتر نسبت به فولاد سیرجان در جایگاه چهارم بایستد. گفتنی است در هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال ایران، دو تیم شهداب یزد و شهرداری ورامین با قرعه استراحت روبه رو بودند.  

نتایج کامل هفته بیست و پنجم لیگ برتر والیبال

شهرداری قزوین یک - سایپا تهران ۳

سپاهان اصفهان ۳ - راه‌یاب ملل کردستان صفر

پیکان تهران صفر - شهرداری ارومیه ۳

هورسان رامسر ۳ - آذرباتری ارومیه ۱

شهرداری گنبد ۲ - فولاد سیرجان ۳

هراز آمل ۳ - خاتم اردکان ۱

کد خبر: 7571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =