«بی همه چیز» انتظارات را برآورده نکرد

روز گذشته جشنواره سی و نهم فیلم فجر با اکران دو فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغ‌زاده و «بی‌ همه چیز» اثر محسن قرایی رسما آغاز شد.

به گزارش آتیه آنلاین، فیلم پرستاره «بی‌همه‌چیز» با وجود اینکه که پس از «شیشلیک» و «ابلق»، در جایگاه سومین فیلم پرفروش سینماهای مردمی قرار داشت در اکران روز گذشته خود بر خلاف پیش‌بینی‌ها با واکنش خوبی از  طرف اهالی رسانه و منتقدان مواجه نشد.

«بی همه چیز» سومین فیلم سینمایی محسن قرایی پس از   «خسته نباشید»  و «سد معبر»، دومین تجربه مشترک او و محمد داودی پس از «قصر شیرین» در نگارش فیلمنامه است. این فیلم که از نمایشنامه معروف «ملاقات با بانوی سالخورده» اثر فردریش دورنمات اقتباس شده است  با بازی ستاره‌هایی مانند پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، باران کوثری و هادی حجازی‌فر از مدت ها پیش توجه ها را   را به خود جلب کرد و بر سر زبان‌ها افتاد، اما با اکران فیلم نتیجه معکوس شد و خروجی کار نشان داد که فیلمنامه از مشکلات فراوانی رنج می‌برد و انتظارات از آن براورده نشد.

داستان عشق و انتقام در روستایی قدیمی با مردمی ترسناک و فراموشکار و البته قهرمانی که گاهی هم یک  ضدقهرمان تمام عیار است! همه روستا منتظر ورود «لی لی» با بازی هدیه تهرانی هستند، زنی که با خود داستان‌های زیادی به همراه دارد؛ لی لی  به‌مانند کلارا از طرف معشوق دوران جوانی مورد اهانت قرارگرفته و ناعادلانه توسط مردم روستا طرد شده و حالا بعد از سال‌ها آمده تا هم انتقام بگیرد و هم این که چهره‌ واقعی هم‌ولایتی‌هایش را به آن‌ها نشان دهد.

کارگردانی، فیلمبرداری، لوکیشن‌ها، نماهای جذاب و بازی‌های خوب بازیگران این اثر را شبیه به خواندن رمانی جذاب کرده است اما روایت قصه بجز در بخش های اولیه به درستی به بار ننشسته و فیلم که در شخصیت‌پردازی بلاتکلیف است نمی‌تواند روابط را به خوبی تعریف کند و در نهایت به خروجی درهم برهمی رسیده است.

در این میان  بدون‌ شک بازی باران کوثری در این فیلم با گریم سنگین، متفاوت‌ترین بازی در کارنامه او خواهد بود؛ نقشی که به گفته قرایی، وجود خارجی در فیلمنامه نداشته و برای تعادل در نقش‌ها، ایجاد شده است. همچنین درخشان‌ترین کارکتر فیلم هم مربوط به هادی حجازی فر است که در این فیلم جایگزین شهاب حسینی شد و در نقش «جوالدوز» و دهدار با همان تسلط همیشگی‌اش تردید و چالش همراهی با امیر و لی لی را به خوبی نشان می دهد.

در مجموع از روز گذشته نظرات بسیاری متفاوتی درباره «بی همه چیز» مطرح شد و حتی عده ای نیز نقد های ستایش آمیزیی به این فیلم داشته اند، اما  با این حال به نظر می رسد  بیشتر  منتقدان و اهالی رسانه  در این که هنوز هم "سد معبر" بهترین اثر محسن قرایی از  لحاظ فرم و محتوا است هم نظر باشند.

کد خبر: 7562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =