ده‌ها مقام سابق دولت بوش در حال ترک حزب جمهوری‌خواه آمریکا

ده‌ها تن از جمهوریخواهان متعلق به دولت اسبق آمریکا به سبب نارضایتی از کوتاهی بسیاری از جمهوری‌خواهان در طرد ‌رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در پی حمله ماه گذشته میلادی به کنگره، در حال ترک این حزب هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روینرز، ده‌ها تن از جمهوریخواهان متعلق به دولت اسبق «جورج دبلیو. بوش» به سبب نارضایتی از کوتاهی بسیاری از جمهوری‌خواهان در طرد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در پی حمله ماه گذشته میلادی به کنگره، در حال ترک این حزب هستند.

این مقام‌ها که برخی‌شان در بالاترین رده‌های دولت جورج دبلیو بوش کار کرده‌اند گفتند که امیدوار بودند شکست دونالد ترامپ سبب شود که حزب جمهوری‌خواه از این رئیس جمهور سابق عبور کرده و ادعاهای بی اساس او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را محکوم کنند.

اما در حالی که اکثر جمهوریخواهان همچنان به ترامپ چسبیده‌اند، این مقام‌ها می‌گویند دیگر حزبی را که به آن خدمت می‌کردند به رسمیت نمیشناسند.

بنا به گفته ۱۲ مقام سابق دولت بوش که با رویترز گفتگو کردند، برخی از این جمهوری‌خواهان به عضویتشان پایان داده‌اند، برخی دیگر منتظرند که عضویتشان منقضی شود، در حالی که تعداد کم دیگری نیز به تازگی به عنوان سیاستمداران مستقل نامشان را ثبت کرده‌اند.

«جیمی گوروله» که در دولت جورج دبلیو بوش به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی کار کرده، گفت: «حزب جمهوری‌خواهی که من می‌شناختم دیگر موجودیت ندارد. من آن را "فرقه ترامپ" می‌خوانم.»

«کریستوفر پورسل» که مدت شش ماه در دفتر ارتباطات کاخ سفید تحت رهبری جورج دبلیو بوش کار کرده با استناد به گفت‌وگوهایی که داشته اظهار کرد، حدود ۶۰ تا ۷۰ مقام دولت سابق جورج دبلیو بوش تصمیم گرفته‌اند حزب را ترک کنند یا ارتباطات‌شان را با آن قطع کنند. وی تاکید کرد: «این تعداد هر روز دارد افزایش می‌یابد.»

کد خبر: 7530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =