نگاهی به پرمخاطب‌ترین فیلم های جشنواره ۳۹ ام

روز گذشته فهرست پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره و سینماهای مردمی در پیش فروش بلیت‌های جشنواره فجر سی و نهم اعلام شد.

به گزارش آتیه آنلاین، بر اساس فهرست پرمخاطب‌ترین فیلم‌های جشنواره فجر، فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمد حسین مهدویان با مبلغ فروش ۲۳۲۲۸۹۰۰۰۰ ریال و ۸۰۳۵ بلیت، درصدر آثار پرفروش تا به این لحظه قرار گرفته است. فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار با مبلغ فروش ۲۰۷۲۰۶۰۰۰۰ ریال و ۷۱۳۲ بلیت دومین فیلم پرفروش و پرمخاطب در پیش‌فروش بلیت‌های این دوره از جشنواره به حساب می‌آید. فیلم «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی با مبلغ فروش ۱۷۵۸۹۰۰۰۰۰ و ۵۹۸۷ بلیت، «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با مبلغ فروش ۱۴۰۶۷۰۰۰۰۰ ریال و ۴۷۸۲ بلیت و «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی با مبلغ فروش ۱۱۸۱۷۰۰۰۰۰ ریال و ۴۰۳۱ بلیت، به ترتیب سومین، چهارمین و پنجمین آثار پرفروش سی و نهمین دوره از «جشنواره فیلم فجر» تا این دوره شناخته شدند. آثار «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ دیگر آثار پرفروش جشنواره هستند. همچنین «پردیس سینمایی کوروش»، «پردیس سینمایی آزادی» و «پردیس سینمایی ایران‌مال» پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین پردیس‌های سینمایی شناخته شدند.

در ادامه این گزارش، نگاهی خواهیم انداخت به سه فیلم   «شیشلیک»، «ابلق» و «بی‌همه‌چیز» که در صدر فروش مردمی قرار دارند.

ابلق

«ابلق» تازه‌ترین اثر نرگس آبیار و پنجمین ساخته او مانند کارهای دیگر این کارگردان، یک ملودرام اجتماعی با محوریت زنانه را روایت می‌کند که با همسر و فرزند خود در حاشیه تهران زندگی کرده اما اتفاقی، آنها را به شمال این شهر می‌کشاند.

نرگس آبیار که همیشه حضور موفقی در جشنواره فیلم فجر داشته امسال با فیلم سینمایی «ابلق» در سی‌ونهمین دوره این جشنواره حضور دارد که  با توجه به سابقه آبیار، به نظر می‌رسد این فیلم یکی از شانس‌های جشنواره سی و نهم باشد. بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی، شادی کرم رودی و امین میری، بازیگران اصلی ابلق هستند.

شیشلیک

محمدحسین مهدویان فیلمساز پرکار سال‌های اخیر سینمای ایران که سال گذشته برای فیلم «درخت گردو» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شد، امسال  با چرخشی ۳۶۰ درجه‌ای به جشنواره سی و نهم آمده است. او که پیش از این آثارش را در ژانر سیاسی و اجتماعی جلوی دوربین برده بود، این بار با فیلمی متفاوت نسبت به دیگر آثارش با عنوان «شیشلیک» با حضور رضا عطاران، پیمان جمشیدی، جمشید هاشم پور، ژاله صامتی، وحید رهبانی، مه لقا باقری و عباس جمشیدی فر در جشنواره سی و نهم رقابت می کند و به نظر می‌رسد امسال با یک فیلم کمدی قرار است هواداران خود را غافلگیر کند.

این فیلم به نوشته امیر مهدی ژوله زمانی بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد که معلوم شد در چرخه ممیزی‌های جشنواره قرار گرفته است  و رسانه‌ها از ممیزی‌های بسیار روی این فیلم خبر دادند. ممیزی‌هایی که برخی رسانه‌ها تعداد آن را تا ۲۰ مورد نیز عنوان کرده‌اند، با این حال «شیشلیک» توانست خود را در فهرست مسابقه قرار دهد.

بی‌همه‌چیز

«بی همه‌چیز» سومین ساخته سینمایی محسن قرایی یکی از پربازیگرترین فیلم‌های سال سینمای ایران است. قرایی که یک تجربه فیلمنامه‌نویسی موفق را در «قصر شیرین» پشت‌سر گذاشته بود، در این فیلم نیز داستان ملتهب و جذابی را به تصویر کشیده  و به نظر می رسد «بی همه‌چیز» یکی دیگر از آثار مدعی در جشنواره فیلم فجر باشد. پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، لاله مرزبان، زهیر یاری، عیسی یوسفی پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری، محسن نوری، مهران وثوقی، رویا بختیاری، اسدالله منجزی، آسیه سلطانی، نسیم فروغ، سارا افشار، امیر شاه علی، محمدمهدی بخشی گروه بازیگران «بدون همه چیز» را تشکیل می دهند.

کد خبر: 7374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =