غیبت دیاباته؛ مشکل مالی یا مصدومیت؟

شیخ دیاباته در شرایطی استقلال را در دیدار با نفت مسجد سلیمان همراهی نکرد که برخی‌ها مدعی هستند، او به دلایلی غیر از مصدومیت به اهواز نرفته است.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم فوتبال استقلال تهران در شرایطی برای برگزاری دیدار با تیم نفت مسجد سلیمان در چارچوب هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال راهی اهواز شد که شیخ دیاباته، مهاجم این تیم، محمود فکری و یارانش را همراهی نکرد.

دیاباته که بعد از مدت‌ها دوری از میادین به دلیل آسیب دیدگی، پس از طی کردن دوران مصدومیت، از دیدار دربی مجدد به ترکیب آبی‌پوشان پایتخت بازگشته بود، به نظر می‌رسید در دیگر بازی های استقلال نیز این تیم را همراهی کند. شیخ دیاباته به همراه استقلالی‌ها به اهواز نرفت و کادر فنی استقلال مصدومیت این بازیکن را دلیل این عدم همراهی عنوان کرد این در حالی بود که برخی زمزمه‌ها به گوش می‌رسید که این بازیکن نه به دلیل مصدومیت که به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش به اهواز سفر نکرده است.


البته پس از انتشار اخباری درباره این موضوع، پزشک تیم استقلال بلافاصله مصاحبه کرد و به تشریح وضعیت سلامتی دیاباته اشاراتی کرد. دکتر مهدی سیاه‌پوش اعلام کرد  که برای جلوگیری از تشدید مصدومیت مانع از سفر شیخ به اهواز شده‌ایم.


این که واقعیت ماجرا چیست و شیخ به واقع به چه دلیل از همراهی استقلال در دیدار با نفت مسجد سلیمان امتناع کرده است، هنوز مشخص نیست. با این حال اگر ادعای کادر فنی و پزشک تیم استقلال را بپذیریم هم نمی توان از این نکته چشم پوشید که دیاباته از ابتدای فصل جاری نتوانسته بازیکن تمام و کمالی برای استقلالی‌ها باشد و این غیبت های سریالی و چند وقت به چند وقت دستان محمود فکری را برای رسیدن به ترکیبی ثابت بسته نگه داشته و موجب شده است که شاهد استقلالی پر نوسان در این فصل باشیم.

نگاهی آماری به دقایق حضور شیخ دیاباته در تیم استقلال در فصل بیستم لیگ برتر فوتبال، گواهی بر این ماجراست که این بازیکن به اندازه کافی مثمر ثمر نبوده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که تا پایان هفته دوازدهم، شیخ دیاباته در مجموع بازی‌های استقلال، تنها در ۲۹۶ دقیقه از دیدارهای استقلال به میدان رفته که این آمار در قیاس با بازی‌های فصل قبل او بسیار ناچیز است؛ یعنی در واقع از مجموع ۱۱۷۰ دقیقه دیدارهای آبی‌پوشان، دیاباته تنها ۲۵ درصد بازی‌ها را در میدان حاضر بوده و مابقی را به واسطه مصدومیت و ناآمادگی از دست داده است. 

البته استقلال بدون حضور این بازیکن هم نتایج خوبی کسب کرده و به پیروزی‌های خوبی دست پیدا کرده است اما به هر حال دیاباته بازیکن تاثیرگذاری است و اگر او شرایط بازی در استقلال را به طور منظم داشت، شاید خط حمله منسجم تری از استقلال شاهد بودیم و نیازی به تغییرات گسترده در ترکیب خط حمله از سوی فکری و دستیارانش نبود.    


در این که ارسلان مطهری و  مهدی قایدی توانستند با نمایش خوب خود جای خالی شیخ دیاباته را پر کنند اما به واقع باید دلیل غیبت‌های این بازیکن البته اگر فقط مصدومیت نباشد، ریشه‌یابی شود. بازیکنی که در لیگ نوزدهم فوتبال ایران توانست عنوان آقای گلی را به خود اختصاص دهد و برای استقلال موثرترین بازیکن باشد، در این فصل حتی درصد کمی از موفقیت‌هایش را نتوانسته تکرار کند و این برای استقلالی‌ها یک بدشانسی بزرگ به شمار می‌رود. 


اگر وضعیت دیاباته با استقلال به همین روش پیش برود او شانسی برای رسیدن به آقای گلی لیگ برتر ندارد و نمی‌تواند به این عنوان دست یابد. با این حال دیاباته در تلاش است تا هرچه زودتر خودش را آماده بازی‌های آتی کند.

شاید شیخ به بازی مهم استقلال با سپاهان که در هفته پانزدهم انجام می‌شود برسد به این دلیل که وضعیت پای او به گونه‌ای است که حتی این احتمال وجود دارد بازی با نساجی را هم از دست بدهد و نتواند برای تیمش به میدان برود.

به هرحال انجام فقط ۲ بازی برای استقلال در نیم فصل از بازی‌های لیگ بیستم نمی‌تواند آماری قابل دفاع برای این آقای گل فصل  باشد. استقلالی‌ها خودشان بهتر از هر کس می‌دانند دلیل غیبت های مداوم دیاباته در استقلال چیست و باید این موضوع را حل و فصل کنند تا بتوانند از حداکثر توانمندی این بازیکن در راستای کسب نتایج دلخواه‌شان بهره ببرند.

کد خبر: 7354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =