ترامپ به کاخ سفید بازگشت

دونالد ترامپ عصر دوشنبه به وقت محلی با هلیکوپتر مخصوص رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید، محل اقامت خود بازگشت. او قرار است روند درمان خود را در کاخ سفید تکمیل کند. 

ترامپ ساعاتی پیش از ترک بیمارستان در توئیتر خود تاکید کرده بود که به کاخ سفید باز می‌گردد. او نوشت: «حالم بسیار خوب است! از کووید هراس به خود راه ندهید. نگذارید اختیار زندگی شما را به دست بگیرد. ما، تحت نظر دولت ترامپ، داروها و دانش بسیار خوبی را به دست آورده‌ایم. حال من الان از ۲۰ سال پیش هم بهتر است!»

ترامپ با انتشار این فیلم در توییتر خود خبر از حضور در کاخ سفید داد
ترامپ با انتشار این فیلم در توییتر خود خبر از حضور در کاخ سفید داد

شان کانلی، پزشک ویژه ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت که وضعیت جسمی رئیس جمهوری آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته رو به بهبودی بوده و او از تمامی استانداردهای لازم برای ترخیص از بیمارستان برخوردار است. به گفته او ترامپ در سه روز گذشته تب نداشته است. تیم انتخاباتی ترامپ هم اعلام کرد که او در دومین مناظره انتخاباتی با جو بایدن، که قرار است در روز پنجشنبه ۱۵ اکتبر در میامی برگزار شود، شرکت می‌کند. ترامپ بعد از بازگشت به کاخ سفید در پیامی گفت: در مورد ویروس کرونا بسیار آموختم. یک چیز قطعی است و آن، این است که نگذارید این بیماری بر شما غلبه کند. از آن واهمه نداشته باشید. شما آن را شکست خواهید داد. ما بهترین تجهیزات پزشکی را در اختیار داریم، بهترین داروها را داریم که همه، همین اواخر تولید شده اند. او با بیان اینکه واکسن کرونا در راه است، گفت که حالش بهتر است و شاید هم که مصونیت پیدا کرده باشد.


بورس‌های جهان در راه صعود 

بیشتر شاخص های بورسی مهم جهان از خبر ترخیص ترامپ استقبال کردند. در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۶۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و  ۱۴۹.۳۱ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۷۳ درصد صعود تا سطح ۳۴۰۶.۵۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۲.۲۵ درصد پیشروی در سطح ۱۱ هزار و ۳۲۴.۱۸ واحدی بسته شد. تام لی- کارشناس امور مالی در موسسه فاندزرات گلوبال ادوایزرز گفت: به گمانم تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رفتار مضطربانه معامله گران ادامه خواهد داشت چرا که دو رقیب انتخاباتی دیدگاه های کاملا متفاوتی در حوزه تجاری و اقتصادی با یکدیگر دارند و در نتیجه بازارها به افزایش یا کاهش شانس پیروزی بایدن و ترامپ واکنش های مختلفی از خود نشان خواهند داد. 

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۹۴۲.۹۴  واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۸۲۸.۳۱ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۰.۹۷ درصدی در سطح ۴۸۷۱.۸۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۲۳ درصد بالا رفت و به ۶۸۳۷.۹۰ واحد رسید. 

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۱.۲۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۳۱۲.۱۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۳۱ درصد بالا رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۷۶۷.۷۸ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" کاهش ۰.۱ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۵۸۷.۳۹ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۲.۵۹ درصد صعود و ایستادن در سطح ۵۹۴۱.۵۸  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

بهبودی ترامپ,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

انتخابات آمریکا تحت تاثیر خبر بهبود ترامپ

ستاد انتخاباتی ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است رویدادها و گردهمایی های انتخاباتی وی به صورت فیزیکی تا زمان بهبودی وی لغو و به صورت مجازی برگزار خواهد شد. تا زمانی که وی به بهبودی کامل دست پیدا کند، انجام برخی از امور اجرایی به عهده مایک پنس- معاون اول وی خواهد بود. هنوز مشخص نیست که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تغییر خواهد کرد یا خیر اما احتمالا مناظره ها لغو خواهد شد. آن طور که مقامات هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه تایید کرده اند، مناظره برنامه ریزی شده بین مایک پنس و کامالا هریس- معاونین ترامپ و بایدن طبق برنامه ریزی قبلی برگزار خواهد شد. روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی به قلم ستون‌نویس خود «ایاد ابوشقرا» درباره پیامدهای ویروس کرونا بر روی انتخابات آمریکا نوشت: آلوده شدن رئیس جمهوری قدرتمندترین کشور جهان به ویروس کرونا همه مقدمه چینی‌های وی برای انتخابات را بر هم زده است. در نتیجه این موضوع، احتمال رقم خوردن هرگونه سناریویی در این انتخابات و به دنبال آن بر هم خوردن هرگونه محاسبات بین‌المللی وجود دارد. رویکرد تحلیلگر تارنمای مرکز الدیمقراطی العربی حاکی است:  جوبایدن از هوادارن گزینه دیپلماسی در تعامل با ایران است. بدون تردید او از توافق هسته‌ای به عنوان یکی از دستاوردهای سیاست خارجی «اوباما» دفاع خواهد کرد. با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود در صورت انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا رفتار آمریکا درباره ایران تغییر کند. زیراآمریکا در برخی از پرونده‌های پیچیده نیاز به آرامش در تعامل با ایران دارد. از این رو، این کشور از سیاست تحریم و فشار علیه ایران فاصله خواهد گرفت و برای مذاکره با ایران در فضای آرامش و توزان تلاش خواهد کرد. 

طبق برنامه مناظره های تلویزیونی ترامپ و بایدن روز شانزدهم اکتبر (۲۵ مهر) برای دومین بار در میامی واقع در ایالت فلوریدا رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. این دو همچنین قرار است روز ۲۳ اکتبر (دوم آبان) برای سومین و آخرین بار پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) مناظره کنند. با این حال شرایط کنونی ترامپ گمانه زنی هایی را در خصوص چگونگی و یا امکان برگزاری این مناظره ها مطرح کرده است.

کد خبر: 717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =