استقلال-نفت مسجدسلیمان؛ آبی‌پوشان در اندیشه حفظ صدرنشینی

تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه رقابت‌های خود در لیگ برتر باید به مصاف تیم نفت مسجد سلیمان برود.

به گزارش آتیه آنلاین؛ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، امروز (جمعه) وارد هفته سیزدهم خود خواهد شد. در این هفته از رقابت‌ها تیم استقلال تهران که این روزها با هدایت محمود فکری در صدر جدول لیگ برتر جا خوش کرده است، باید در مسجد سلیمان و در ورزشگاه شهید بهنام محمدی، به مصاف شاگردان مجتبی حسینی در تیم نفت برود. استقلالی‌ها که هفته دوازدهم را با شکست مقابل تیم سایپا تهران و در ورزشگاه آزادی پشت سر گذاشته‌اند، این هفته و در این مصاف خارج از خانه نیاز به پیروزی دارند تا ضمن حفظ جایگاه صدرنشینی خود، شایستگی خود را به منتقدانی که این روزها از نمایش نه چندان دلچسب آن ها گلایه می‌کنند، نشان دهند.  

محمود فکری که به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر تعامل بهتری نسبت به ابتدای فصل با مدیران استقلال داشته، در اندیشه پیروزی و شکست دادن تیم نفت مسجد سلیمان است. او به خوبی می‌داند اگر از مسجد سلیمان دست خالی بازگردد، ممکن است بار دیگر مورد هجوم انتقاد مدیران این باشگاه قرار گرفته و جایگاهش متزلزل شود. برای همین به نظر می‌رسد که او تمام توانش را برای شکست دادن نفتی‌ها به کار خواهد گرفت. نکته مثبتی که می‌تواند محمود فکری و دستیارانش را یاری کند، این است که نفرات مصدوم و محروم استقلال به ترکیب این تیم بازگشته‌اند و دست کادر فنی برای بهره بردن از بازیکنان تازه نفسش بازتر است. تیم رده ششمی نفت مسجد سلیمان که با جمعی از بازیکنان جوان اما با انگیزه تا کنون نمایش قابل قبولی ارائه کرده است، می‌تواند حریف خطرناکی برای آبی پوشان پایتخت به شمار برود. شاید تنها موردی که کادر فنی استقلال را اندکی نگران کرده، مصدومیت جزیی شیخ دیاباته مهاجم سیه‌چرده خود باشد. محمود فکری شیخ دیاباته را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نخواهد داشت. این مهاجم در تمرینات استقلال مصدوم شده است اما به گفته کادر پزشکی مصدومیت او جدی نیست. محمود فکری در نشست خبری پیش از دیدار با نفت مسجد سلیمان نیز به این موضوع یعنی عدم حضور دیابانه در ترکیب تیمش اشاره کرد و اظهار داشت: «خیلی خوشحالم در شهر مسجد سلیمان، شهر اولین‌ها حضور داشتم. من خاطرات خوشی در این شهر داشتم. بازی پیش‌رو بسیار خوب خواهد بود. امیدوارم بازی خوبی ارائه دهیم. نفت مسجد سلیمان شرایط خوبی در جدول دارد. این تیم فوتبال خوبی ارائه می‌دهد و برای رقیبانش مشکل‌ساز می‌شود. امیدوارم بازی خوبی ارائه دهیم و سه امتیاز را کسب کنیم. امیدوارم حاشیه‌ خاصی در این بازی نباشد و هر تیمی که فوتبال خوبی ارائه داد، پیروز میدان باشد. ما در این بازی حسین مرادمند و شیخ دیاباته را در اختیار نداریم».

نکته جالب این است که تیم استقلال، در پنج رویایی گذشته خود با نفت مسجد سلیمان، متحمل شکست نشده است و حاصل تلاش آبی پوشان از این نبردها، چهار پیروزی و یک تساوی بوده است. به همین دلیل استقلالی‌ها برای تداوم روند شکست ناپذیری خود مقابل نفت مسجد سلیمان در اندیشه کسب یک پیروزی دیگر خواهند بود. همچنین آمار تقابل های دو تیم نشان می‌دهد، مهدی قائدی با سه گل زده مقابل نفت مسجد سلیمان بهترین گلزن دیدارهای دو تیم بوده است. قائدی که این روزها در اوج آمادگی خود قرار دارد و مهره کلیدی برای محمود فکری به شمار می‌رود، امید اول گلزنی آبی‌ها در بازی امروز است.  

در آن طرف میدان تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۲ بازی گذشته خود چهار برد، چهار تساوی و چهار شکست در کارنامه دارد و در حال حاضر در رده ششم جدول رده بندی ایستاده است. شاگردان مجتبی حسینی که تا کنون هم عملکرد قابل دفاعی در لیگ برتر فوتبال داشته‌اند،  برای موفقیت بیشتر در لیگ نیاز است در فاز تهاجمی عملکرد بهتری داشته باشد و باید منتظر ماند و دید مقابل استقلالی که خط دفاعش چندان محکم عمل نکرده است و متزلزل نشان داده است، می‌تواند موفق به گلزنی شده و شرایط خط حمله خود را بهبود ببخشد.  

تیم رده ششمی نفت مسجد سلیمان در دیدار مقابل استقلال تهران به دنبال ادامه درخشش تیمش است. تیمی که برخی کارشناسان از آن به عنوان پدیده لیگ بیستم تا این هفته از رقابت‌ها یاد می‌کنند. تیم نفت مسجد سلیمان نشان داده که در خانه تیم قدرتمندی است. شکست دادن تیم سپاهان و کسب تساوی مقابل پرسپولیس نشان از این ادعا دارد که عبور از سد این تیم در مسجد سلیمان حتی برای صدرنشین کار ساده‌ای نخواهد بود.  

دو تیم استقلال تهران و نفت مسجد سلیمان، از ساعت ۱۵ امروز در جدالی تماشایی به مصاف هم می‌روند. این دیدار را پیام حیدری قضاوت خواهد کرد.  

کد خبر: 7085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =