ورود ۱۰۰ هزار معلم به آموزش و پرورش در سال جاری

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال چند برنامه ویژه برای معلمان خواهیم داشت، گفت: مهمترین آن‌ها نهضت اعتلا و بالندگی معلمان است؛ هم در صلاحیت‌های حرفه‌ای، هم صلاحیت‌های اختصاصی و هم در صلاحیت‌های عمومی؛ معلمان در این سال نقطه تمرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش خواهند بود. در این سال حدود ۱۰۰ هزار معلم دیگر به جامعه باشکوه آموزش و پرورش خواهند پیوست.

به گزارش آتیه آنلاین، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از مقام معلم که در مرکز همایش‌های نورالرضا برگزار شد با بیان اینکه معلم کسی است که زیرساخت سرافرازی کشور به دست او ساخته می‌شود گفت: کشوری که امروز در دست ما است، ساخته و پرداخته دستان معلمان سابق ما هستند.

وی با بیان اینکه معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هویت آینده این کشور را معماری می‌کند افزود: امروز حدود ۶۰۰ هزار کلاس درس وجود دارد که لحظه به لحظه آینده ایران را می‌سازد. اینکه این آینده چگونه آینده‌ای است، بستگی به معماری دارد که معلم رقم می‌زند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر بگوییم قد هیچ جامعه‌ای بالاتر از قد معلمانش نیست گزاف نیست ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم قدبلند، راست‌قامت و استوار و سرافراز و متین و ستبر و سترگ باشیم، معلمان‌مان باید قدبلند، سترگ و ستبر و استوار باشند.

صحرایی با بیان اینکه اگر در این روزها معلمان را تکریم می‌کنیم از آن جهت است که اگر معلم بالا برود، جامعه هم بالا می‌رود گفت: این پیامی است که باید از این جلسات به بیرون از سطح تعلیم و تربیت جامعه برود، جامعه‌ای که معلمش را گرامی‌ بدارد، آن جامعه استحقاق هر نوع پیشرفتی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوشحالم که امسال همانند سال پیشین، موضوع گرامیداشت مقام معلم ویژه برگزار شد افزود: امسال همکاران من در انتخاب معلمان نمونه طرحی نو داشتند، در سطح مدرسه هیچ رقابت و مسابقه و سایتی بازنکردند و گفتند خود معلمان بگویند کدام معلم از بین خودشان نمونه‌تر است که ۹۳ هزار معلم معرفی شد و بعد در سطح شهرستان‌ها قریب به ۳ هزار معلم نمونه و در سطح استانی نیز ۳۲۰ معلم نمونه انتخاب شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این تعداد توسط گروهی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت ارزیابی شدند ادامه داد: در نهایت ۲۰ معلم انتخاب شد. خوشنودم که اعلام کنم برای اولین بار است در سطح کشور معلمان نمونه ما نشان نمونگی خود را از رئیس‌جمهور دریافت کردند. دو روز پس از آن خدمت رهبر معظم انقلاب رفتند. همان روز رئیس مجلس و امروز رئیس قوه قضاییه از آن‌ها تقدیر کردند و موضوع تقدیر و تکریم معلمان رفته رفته به یک جریان غالب در کشور تبدیل شد.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: اذعان می‌کنند که دو هفته است که حال کشور خوب است، چون کشور، کسی را تکریم کرده که می‌داند آینده‌اش را او می‌سازد و این حال خوب باید در جامعه ما جاری شود. معلمان منزلتی دارند که قابل قیاس با هیچکس دیگر نیست.

وی با بیان اینکه امسال چند برنامه ویژه برای معلمان خواهیم داشت، افزود: مهمترین آن‌ها نهضت اعتلا و بالندگی معلمان است؛ هم در صلاحیت‌های حرفه‌ای و هم صلاحیت‌های اختصاصی و هم در صلاحیت‌های عمومی و معلمان در این سال نقطه تمرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش خواهند بود. در این سال حدود ۱۰۰ هزار معلم دیگر به جامعه باشکوه آموزش و پرورش خواهند پیوست و این معلمان کماکان با سیاست انتخاب بهترین برای تربیت نسل، انتخاب خواهند شد و این سیاستی است که اگر پیوسته بر آن تاکید بورزیم، امیدواری برای شکوفایی آینده کشور بیش از پیش خواهد بود.

کد خبر: 70434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =