امیدواری سهامداران به رشد بورس در هفته آینده

روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ ماه) شاخص کل بورس با افت ۳ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در آخرین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری شاخص کل بورس با کاهش ۳.۹۲۴ واحدی در محدوده دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن اما با شد ۳۸ واحدی در محدوده ۷۵۰ هزار واحدی ایستاد.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۷.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۳۱۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۳ میلیارد تومان معامله شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع ملی مس ایران، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه گذاری تامین اجتماعی بیشترین تاثیر منفی و نمادهای گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و صنایع سیمان دشتستان بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد ۹۳ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گرفت. در فرابورس نیز ۵.۶ میلیون ورقه اوراق بهادار طی ۱۷۰ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۸.۸ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، توسعه خدمات دریایی وبندری سینا، بیمه دی، فولاد هرمزگان جنوب، مجتمع جهان فولاد سیرجان، سرمایه‌گذاری و توسعه وعمران استان کرمان و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پویا زرکان آق دره و توکا توریل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۸ هزار میلیار تومان رسید. حقیقی ها ۲۱۴ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۰۳ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند. از سویی شاخص کل و هم‌وزن در نزدیکی مقاومت کوتاه مدت خود قرار دارند و در صورتیکه این مقاومت‌ها شکسته نشود، روند کوتاه مدت آن‌ها نزولی خواهد بود.

تابلوها همان‌طوری که انتظار می‌رفت با توجه به اینکه امروز آخرین روز کاری هفته بود و شنبه پیش‌رو هم تعطیل است، کم رمق بودند، ولی باید به این نکته هم دقت کرد که فروشندگان بازار هم قدرت چندانی ندارند و بازار بیشتر به حالت تعادل و رکود فرو رفته، تا با یک خبر یا شوک جدید یا به راه چند وقت اخیر خودش یعنی صعود ملایم ادامه دهد و یا با شکست دو میلیون و دویست هزار واحد حد ضرر بسیاری از فعالین بازار سهام رو فعال کند.

امروز بازارساز و حقوقی‌ها باز هم با رنج‌های خود سعی کردند بازار در سمت مثبت هرچند از نوع خفیف به کار خودش پایان بدهد و کمی امیدواری برای هفته بعد به بازار تزریق کردند، تا سهامداران به رشد بورس در هقته آتی امیدوار باشند. اما همچنان باید دقت کرد برای رونق بازار نیاز به ارزش معاملاتی بیشتری از حالت فعلی است و با این ارزش معاملات حتی اگه حد ضرر چارتی شاخص کل بورس شکسته نشود، بورس احتمالا خنثی و رکودی خواهد بود.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۳۸۸ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم ۲۱۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۱۰۸۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود ۵۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای هشتمین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود سرمایه به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید ۱۱۱ میلیارد تومان است که کاهش ۳۳ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش ۲۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده ۱۵۷ میلیارد تومان قرار دارد.

کد خبر: 70352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =