«علی محمودی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی تأمین‌اجتماعی شد

در پی انتصاب «علی محمودی» به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین اجتماعی، مراسم معارفه وی با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، جمعی از مدیران سازمان حراست کل کشور و حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از معاونان و مدیران ستادی تأمین‌اجتماعی برگزار شد. محمودی پیش از این مشاور مدیرعامل و مدیرکل حراست سازمان تأمین‌اجتماعی بود.

به‌گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این مراسم با گرامیداشت هفته کار و کارگر و روز معلم و تقدیر از تلاش‌های «سید مرتضی حسینی» سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در بخش‌های حاکمیتی در جمهوری اسلامی، کار برای رضای خدا انجام می‌شود و در کشور ما اگر کسی تعریف دیگری از کار داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند.

وی افزود: خروج از تعلقات فردی و توجه به تعلقات اجتماعی یکی از رویکردهایی است که توجه به آن در همه بخش‌ها خصوصاً در مدیریت ضرورت دارد. تعلقات اجتماعی یعنی همان مواردی که در مأموریت‌های ما در سازمان تأمین‌اجتماعی ذکر شده است. از این حیث در سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی اگر کسی نگاه خدمت به مردم را نداشته باشد و این رویکرد را تقویت نکند، نمی‌تواند در کار خود موفق باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دستاوردهای این سازمان طی دو سال و نیم گذشته را محصول همدلی و همراهی سایر نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی برشمرد و افزود: در سال گذشته برای اولین پس از سال‌ها، سازمان تأمین‌اجتماعی بدون یک ریال استقراض از نظام بانکی، حقوق و مستمری بازنشتگان را که ماهانه بالغ بر حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است، پرداخت کرد و همین باعث شد که بانک رفاه به عنوان بانک بدون اضافه برداشت در سال ۱۴۰۲ شناخته شود. اگر همکاری و همراهی سایر قوا و دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی نبود، قطعاً این دستاوردهای مهم در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم نمی‌خورد.

موسوی با اشاره به اهمیت منابع انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه این سازمان، بر لزوم برنامه‌محوری در این حوزه و تلاش مؤثر برای تکریم کارکنان سازمان تأکید کرد و گفت: منابع انسانی، موتور محرکه سازمان تأمین‌اجتماعی است. در بین منابع مختلف، سرمایه انسانی، دال مرکزی سازمان به لحاظ اداری و سازمانی است و از این رو باید همواره مورد توجه ویژه باشد. هیچ سازمانی بدون همدلی و همراهی نیروهای انسانی خود نمی‌تواند خلق حرکت و ایجاد تحول کند و رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست.

در این مراسم «علی محمودی» مدیرکل سابق حراست و سرپرست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌اجتماعی با تبریک هفته کار و کارگر و گرامیداشت روز معلم، از خدمات سرپرست پیشین این معاونت تجلیل کرد و حفظ و ارتقای کرامت انسانی همکاران را مهم‌ترین اولویت این حوزه اعلام کرد.

«سید مرتضی حسینی» معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی و سرپرست سابق معاونت توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با ارائه گزارشی مختصر از روند فعالیت‌های انجام شده در زمان سرپرستی خود، گفت: در مدت مسئولیت خود تلاش کردیم با برنامه‌محوری، چالش‌ها را شناسایی و راه‌حل‌های مقتضی را ارائه کنیم. در همین راستا بیش از صد برنامه با جزئیات و زمانبندی مشخص برای سال ۱۴۰۳ ارائه شد که امیدواریم در دوره جدید مدیریتی مورد استفاده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی قرار بگیرد.

وی اشاره به اینکه رفع چالش‌های موجود مستلزم این است که منابع انسانی اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی باشد، گفت: در ۹ ماه اخیر آزمون استخدامی سازمان در سال ۱۴۰۲ به بهترین نحو برگزار شد و علاوه بر آن نظام جامع منابع انسانی و سازوکارهای تقویت معیشت همکاران به مرحله نهایی رسید که در انتظار تصویب هیأت‌مدیره است. همچنین برای مسأله بورسیه‌ها با تعامل خوبی با وزارت علوم صورت گرفت و برخی ضوابط سال‌ها و دهه‌های گذشته ارزیابی و اصلاح شد و نهایتاً به تصویب رسید و همه این تلاش‌ها در راستای بهبود وضعیت نیروی انسانی در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام گرفت تا خدمت‌گزاران مردم در این مجموعه خدوم بتوانند با آرامش بیشتری به مردم ارائه خدمت کنند.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات سید مرتضی حسینی معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی که حدود ۹ ماه سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی را بر عهده داشت، طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، علی محمودی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان منصوب شد.

متن حکم انتصاب علی محمودی به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی که از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی صادر شده، به شرح زیر است:

جناب آقای علی محمودی

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

نظر به مراتب تعهد، سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی منصوب می‌شوید. شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، رویکردها و اهداف دولت مردمی سیزدهم، ازجمله؛ عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری در انجام وظایف سازمانی و تحقق مأموریت‌ها به شرح ذیل همت گمارید:

- ساماندهی و تحول در نظام جذب، نگهداشت و انتصابات بمنظور شایسته‌گزینی، تربیت و توانمندسازی سرمایه انسانی به‌عنوان مهمترین مزیت راهبردی سازمان.

- بازنگری مستمر تشکیلات و فرآیندهای جاری سازمان بمنظور روان‌سازی و با هدف استانداردسازی، چابک‌سازی، تسهیل و تسریع در انجام امور و حذف رویه‌های دیوان‌سالارانه زائد و غیرضرور با استفاده از خدمات الکترونیک.

- تمرکز راهبردی بر حل چالش‌های منابع انسانی در حوزه‌های درمان و بیمه‌ای در جهت رفع تبعیض و ایجاد عدالت و رضایت در نظام جبران خدمت همکاران.

- استفاده از ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی در راستای توسعه و تقویت خدمات آموزشی، دانشی و تخصصی با هدف ارتقای دانش‌بنیان بهره‌وری سازمانی.

- توسعه و ارتقای خدمات رفاهی متناسب با شأن و جایگاه همکاران خدوم شاغل و بازنشسته سراسر کشور و صیانت از کرامت سرمایه انسانی سازمان براساس آموزه‌های دینی.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات معصومین علیهم‌السلام و رعایت جوانب شرعی و قانونی، در انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.

میرهاشم موسوی

کد خبر: 70319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =