آخرین وضعیت سکه و ارز در بازار امروز

بازار امروز برای سکه و ارز متفاوت از روزهای گذشته بود چرا که سکه و طلا عموما با کاهش قیمت مواجه شدند در حالی که دلار و یورو افزایش‌های جزئی قیمت را تجربه کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، در بازار امروز (سه شنبه) سکه و ارز برخلاف رویه‌ای که به گفته کارشناسان بسیار به یکدیگر مرتبط بود و هر گاه دلار افزایش نرخ داشت در بازار طلا  و سکه نیز اثر مستقیم خود را می‌گذاشت.

ابراهیم محمد ولی - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- پیش از این نیز در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره ارتباط قیمت طلا با نرخ ارز در بازار ایران، اظهار کرد: انس جهانی ۳۱ گرم طلاست که قیمت ان با دلار دلار محاسبه شده و همواره قیمت دلاری آن در نرخ دلار در ایران ضرب شده و بر عدد مشخصی که وزن آن را به مثقال طلای عرضه شده در بازار ایران می‌رسد تقسیم می‌شود و به همین دلیل است که قیمت طلا در بازار تا این حد با نرخ ارز در هم تنیده و مرتبط است.

اما این بار رویه متفاوتی بر این دو بازار حاکم بود چرا که با وجود افزایش جزئی نرخ فروش دلار و یورو در بازار، طلا و سکه با کاهش قیمت رو به رو شدند.

قیمت‌ها در صرافی‌های بانکی نشان می‌دهد که هر دلار در صرافی‌های بانکی ۲۲ هزار و ۹۷۰ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز معاملاتی کاری گذشته با افزایش ۱۰۰ تومانی همراه شد و نرخ هر یورو نیز با افزایش ۵۰ تومانی به ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. البته قیمت خرید هر دلار ۲۱ هزار و ۴۸۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۶ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام شد،

این وضعیت در حالی بر بازار ارز حاکم بود که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز  ۲۶۰ هزار تومانی کاهش قیمت را نسبت به دیروز تجربه کرده و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.   

همچنین در بازار سکه و طلا قیمت نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۶ هزار تومان و هر مثقال طلا به چهار میلیون ۴۹۲ هزار تومان رسید. انس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۵۸ دلار و ۶۹سنت فروخته شد.

کد خبر: 6916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =