در انتظار رکورد جدید مصرف بنزین در روزهای پایانی سال

طی روزهای گذشته مصرف بنزین در یک روز به ۱۳۲ میلیون لیتر رسید اکنون پیش بینی ها حاکی از آن است که مصرف بنزین در ایام عید به رکورد جدید دست یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، روزهای پایانی سال گذشته مصرف بنزین رکورد زد و دقیقاً در آخرین روز سال مصرف بنزین به ۱۴۴ میلیون لیتر رسید. البته مقدار مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای ۲۰ تا ۲۷ اسفندماه امسال به‌طور میانگین ۱۱۷ میلیون لیتر در روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۱۳.۵ درصد افزایش یافته است. مصرف بنزین کشور در طول امسال به‌طور میانگین روزانه ۱۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (۱۴۰۰)، ۲۰.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در حال حاضر مصرف بنزین ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است که با نزدیک شدن به ایام نوروز پیش بینی می‌شود این رقم افزایش داشته باشد چندی پیش مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر آمادگی و نظارت کامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع نوروزی سوخت در کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم مصرف روزانه بنزین در ایام سفرهای نوروزی به‌صورت میانگین به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر برسد. این در حالیست که در دهه ابتدایی اسفند و تعطیلات چند روزه مصرف بنزین و ۱۳۲ میلیون لیتر هم رسید. جواد اوجی وزیر نفت در واکنش به این موضوع اذعان کرد، مصرف بنزین کشور به ۱۳۲ میلیون لیتر در یک روز رسیده است.

سالاری نسب با اشاره آغاز سفرها از روزهای گذشته با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و حجم بالای این سفرها از آمادگی کامل انبارهای و مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع سوخت نوروزی مسافران خبر داد و افزود: با توجه به نیاز مردم برای استفاده بهتر از خدمات جایگاه‌های عرضه سوخت، نظارت جدی بر نحوه توزیع بنزین، تعداد کارت آزاد جایگاه‌ها و نیز رعایت موارد ایمنی جایگاه‌ها در طرح نظارت انجام خواهد شد.

جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در رابطه با اینکه آیا برای تأمین بنزین برای ایام نوروز نیاز به واردات داریم، این مساله در حال برسی دانست و اذعان کرد، اقدامات لازم در این راستا انجام شده است.

به گفته او با توجه به اینکه تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است یکی از واحدهای ستاره در مرحله تعمیرات اساسی بود که از ابتدای ماه جاری وارد مدار سرویس شد و اکنون در ظرفیت کامل قرار دارد.

البته نکته قابل توجه آن است که سالاری میزان تولید و مصرف را معادل دانست. اکنون با توجه به اینکه سال گذشته مصرف بنزین در روزهای پایانی سال از ۱۰۵ میلیون لیتر به ۱۴۴ میلیون لیتر رسید و در دو هفته گذشته با تعطیلات چند روزه مصرف بنزین از ۱۱۵ میلیون لیتر به ۱۳۲ میلیون رسید به نظر می‌رسد در چند روز آینده شاهد رکورد جدیدی برای مصرف بنزین باشیم چرا که مصرف ۱۲۰ میلیون لیتری امری بدیهی به نظر می‌رسد و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید آمادگی برای تأمین دست کم ۱۵۰ میلیون لیتر بنزین را داشته باشد.

کد خبر: 69092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =