حمایت وزارت نیرو به دانش بنیان ها برای ساخت قطعات نیروگاهی

معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو آماده است تا از ظرفیت‌های قانونی به همراه ارائه تسهیلات از سوی دولت و اختصاص منابع داخلی وزارت نیرو برای پشتیبانی هر چه بیشتر از دانش‌بنیان‌ها استفاده کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، مریم کارگر نجفی در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران بر لزوم تدوین برنامه مدون ساخت داخل اقلام راهبردی نیروگاه‌ها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت تعمیرات نیروگاهی ادامه داد: این مجموعه پشتیبان تخصصی و حرفه‌ای بخش تولید برق کشور است.

معاون وزیر نیرو افزود: این شرکت ضمن ایفای نقش کلیدی در بخش تولید برق کشور، توانسته در منطقه نیز به‌عنوان مجموعه‌ای سرآمد در حوزه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌ها شناخته شود.

کارگر نجفی با اشاره به اینکه خودکفایی این مجموعه مایه مباهات و افتخار است، خاطرنشان کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی دارای تجهیزات، قطعات و دانش فنی خاصی است و باید تلاش‌های صورت‌گرفته در این مجموعه برای عموم مردم قابل‌لمس باشد.

وی گفت: ازاین‌رو بایستی فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه مستندسازی این اقدام‌ها صورت بگیرد و در قالب برنامه روایت پیشرفت زمینه آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان با توانمندی‌های این شرکت فراهم شود.

مسعود مرادی مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در این دیدار به تشریح اهم فعالیت‌های راهبردی این شرکت در جهت ارتقای توان تولید نیروگاه‌های کشور در برنامه جامع تعمیراتی صنعت نیروگاهی اشاره کرد و گفت: به لطف تلاش بی‌وقفه صنعت برق حرارتی در گذر موفق از پیک مصرف برق در دو سال گذشته برنامه ارتقای توان نیروگاهی و استمرار تولید با ۴۳ پروژه تعمیراتی به ظرفیت نزدیک به ۹ هزار مگاوات در اقصی‌نقاط کشور عملیاتی شد که تا پایان اردیبهشت سال جدید همه آنان به پایان خواهند رسید

وی افزود: در جهت رفع دغدغه‌های صنعت نیروگاهی در عرصه ساخت و بهسازی تجهیزات حساس نیروگاهی توانستیم با ساخت و نصب بیش از ۷۸ هزار قطعه در قالب ۷۶ نوع سهمی شایان توجه در رفع محدودیت‌های فنی این صنعت داشته باشیم

وی گفت: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران توانست با انجام فعالیت‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و پشتیبانی فنی و مهندسی سهم ۲۰.۱۳ درصدی در پایداری شبکه سراسری برق کشور در گذر از پیک ۱۴۰۲ را به نام خود ثبت کند

کد خبر: 69027

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =