بهره‌مندی سربازان وظیفه از آموزش‌های مهارتی

در چندسال اخیر، دغدغه ارائه آموزشهای مهارتی به سربازان وظیفه با هدف ایجاد اشتغال، به تشکیل "قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه" منجر شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، «مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت توسعه آموزشهای فنی و حرفه‌ای برای همه سربازان وظیفه، گفت: با تعامل راهبردی و پیوند عمیق سازمان و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، شرایط برای ارائه آموزشهای مهارتی به سربازان وظیفه، "دوره به دوره بهتر و مؤثرتر" می‌شود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری و شیوه‌نامه اجرایی آموزش مهارتهای تخصصی به کارکنان وظیفه در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در آذرماه امسال، گفت: عزم ستاد کل نیروهای مسلح برای تعیین ساز و کارهای انگیزشی در راستای ارتقای سطح مهارتی سربازان وظیفه ستودنی بوده و اعطای امتیازاتی همچون یک ماه مرخصی تشویقی و یک ماه کسر از خدمت سربازان وظیفه‌ای که آموزشهای مهارتی را فرا گرفته‌اند، نشانه حمایت این ستاد از گسترش مهارت‌آموزی است.

معاون وزیر کار بیان کرد: از آغاز فعالیت قرارگاه، بیش از ۷۷۰ هزار سرباز وظیفه، آموزشهای مهارتی را فرا گرفته‌اند و پیشنهاد ما این بوده که در تفاهمنامه سال آینده، مهارتهای تخصصی و نرم به کادر نیروهای مسلح و خانواده‌های آنها آموزش داده شود.

عظیمی اضافه کرد: در صورت گسترش آموزش‌ها در نیروهای مسلح و به واسطه تعامل و همکاری فنی و حرفه‌ای با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور، پیشنهاد دادیم که از این ظرفیت‌ها جهت ایجاد اشتغال پایدار برای سربازان تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

رضایت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

«سردارزاده کمند» فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی نیروهای مسلح، با قدردانی از حسن تعامل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و توجه ویژه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه گفت: از پیشنهادات سازنده برای اشتغال پایدار سربازان وظیفه و گسترش چتر آموزش‌های مهارتی که موجب رضایتمندی رهبر معظم انقلاب و سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح شده است، استقبال می‌کنیم. وی افزود: با توجه به برنامه‌های کلان و پیشنهادات ارائه شده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، تعامل با این سازمان گسترش می‌یابد.

کد خبر: 68454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =