موانع فرهنگی مهم‌ترین‌ چالش پیش‌ روی تولید است

«محمد چکشیان» معاون امور فرهنگی‌ و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهره‌وری در تولید، رشد اقتصادی و استقلال کشور همگی از مسیر فرهنگی با ارتقای فرهنگ کار محقق می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر کار به همراه مدیرکل تعاون و رئیس شورای هماهنگی مدیران و هیأت همراه طی نشستی با فعالان حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کرد.

چکشیان با بیان این‌که بخش اصلی و مهم اجرایی در میدان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در استان‌ها توسط فعالان این عرصه انجام می‌شود، بیان کرد: از پیشنهادها و نقطه نظرات افراد برای سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در ستاد استفاده خواهیم کرد.

وی، موانع فرهنگی و القای حس ناامیدی و ناتوانی در جامعه را مهم‌ترین چالش پیش‌ روی تولید عنوان کرد و افزود: بهره‌وری در تولید، رشد اقتصادی و استقلال کشور همگی از مسیر فرهنگی با ارتقای فرهنگ کار محقق می‌شود.

معاون وزیر کار ادامه داد: مسئله پیشرفت کشور مستقیماً مربوط به سرمایه‌های اصلی کشور یعنی نیروهای انسانی است و تمام امورات آنان باید توسط فعالان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی پیگیری شود.

چکشیان گفت: دولت، کارفرما و کارگر سه ضلع ورزش کارگری هستند و باید در نشست‌های مختلف با گفتمان‌سازی فرهنگ ورزش و اهمیت آن در ارتقای بهره‌وری تبیین شود.

وی در ادامه وظیفه و رسالت اصلی مجموعه‌های ورزشی کارگری را ارائه خدمت شایسته به کارگران عنوان کرد که باید به نحو مطلوب اداره شوند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزیر کار موضوع جوانی جمعیت را بسیار مهم توصیف کرد و با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: این موضوع بسیار حساس است و آینده کشور را تهدید می‌کند لذا فعالان عرصه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی باید از همه ظرفیت‌های خود برای تبیین اهمیت این موضوع استفاده کنند.

وی در خصوص انتخابات و مشارکت مردم نیز گفت: هدف اصلی وارد کردن عنصر اراده ملّی در تصمیم‌گیری‌ها است و از شما فعالان فرهنگی و اجتماعی انتظار داریم در راستای تبیین و تشویق افراد برای مشارکت گسترده در انتخابات اهتمام داشته باشید.

گسترش ورزشهای کارگری

«سیاوش آقاجانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این نشست گفت: نگاه جمهوری اسلامی گسترش ورزش‌های کارگری است.

وی ادامه داد: در استان گیلان ۹ مجموعه ورزشی فعالیت دارد که هزینه‌ها، مخارج و بعضاً اعتبارات توسعه‌ای از محل درآمدزایی خود مجموعه‌ها تأمین می‌شود.

آقاجانی بیان کرد: نگاه ما در مجموعه‌های ورزشی صرفاً درآمدزایی نیست و اهلیت پیمانکاران و ارایه خدمات باکیفیت و قیمت مطلوب در اولویت است.

در ادامه هریک از حاضرین به بیان موانع و نقطه‌نظرات خود در بخش مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی پرداختند.

کد خبر: 68442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =