کاهش نرخ فوتی‌های ناشی از حوادث کار

«علی حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ایمنی و بهداشت کار، سال گذشته میزان فوتی‌های ناشی از حوادث شغلی در کشور ۱۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رعیتی‌فرد در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در محدوده منطقه آزاد تجاری‌صنعتی چابهار بیان کرد: اقدامات مؤثری در خصوص کاهش حوادث ناشی از کار، گسترش آموزش و رعایت نکات ایمنی در دولت سیزدهم صورت گرفته و منجر به کاهش آمار تلفات و حوادث کار شده است.

وی افزود: در زمان شروع به کار این دولت، آمار فوتی‌های ناشی از کار ۸۰۰ نفر بود که با تلاش انجمن‌های صنفی ایمنی، کارگاه‌های حفاظتی و بازرسان کار، این آمار در پایان سال گذشته به ۷۱۱ نفر رسید که کاهش ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون روابط کار وزیر تعاون ادامه داد: با توجه به استقرار صنایع مختلف در سواحل مکران، راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در این منطقه ضروری و همکاری و پشتیبانی بیشتر در این خصوص مورد تأکید است.

رعیتی‌فرد، داشتن محیط کار سالم و ایمن را یکی از حقوق بنیادین نیروی کار عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی، فضای سالمی برای محیط و نیروی کار فراهم شده و با کمک شرکای اجتماعی و دستگاه‌های مربوط در مسیر کاهش بیماری‌های شغلی گام برداریم.

کد خبر: 68441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =