به گزارش آتیه آنلاین، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران ضمن بیان این که نظام حکمرانی بر راهها و جادهها مدون، کامل و جامع نبوده و حاکم بر راهها و جادههای مشخص نیست، افزود: کلیه قوانین، مقررات و دستور العملها و شیوه نامههای مربوط به وظایف و تکالیف ۳۲ دستگاه است که حول سه محور انسان، خودرو و جاده میشود که همگی مربوط به نظام حکمرانی است.
وی گفت: بر خلاف رویه حاکم در دنیا که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در خارج از شهرها حادث میشود در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران هستند و ۲۳ درصد آمار فوتیهای شهر تهران مربوط به استفاده کنندگان از پراید است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از تخلفات، با وجود تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثهساز و ارسال پیامکهای هشدار و اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات مراجع ذیربط در جهت پیشگیری از تخلفات رانندگی، اجرایی نشده است.
نیکوکار در پایان گفت: در ترویج فرهنگ ترافیکی و آموزش موفق نبودیم و در شهر تهران از قانون گریزی به سمت قانون ستیزی در حرکت هستیم، که در این زمینه بر آسیب شناسی آموزش رانندگی در آموزشگاهها تاکید کرد.
نظر شما