درآمدزایی برای بیش از ۵٧ هزار نفر با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرعامل سازمان فنی و حرفه ای با تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: آموزش‌های ارائه‌شده در این سازمان منجر به اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای بیش از ۵٧ هزار نفر شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، مهردادعظیمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای ظهر امروز درمراسم افتتاح هزار پروژه سازمان فنی و حرفه‌ای، با تبریک ایام دهه فجر و با تشکر از حمایت‌های وزیر کار گفت: امروز شاهد آغاز به کار هزار پروژه شامل ٨٧٨ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، ٧٣ مرکز آموزش جوار کارگاهی، ٢۴ کارگاه دولتی، ٧ مرکز مدیریت، ۶ مرکز دولتی، ۶ محیط کار واقعی، ٣ کارگاه سنجش و ٣ تجهیز کارگاه آموزشی هستیم و در این قالب یکی از تاکیدات رییس جمهوری که درباره مردمی سازی دولت است با واگذاری مجوز تاسیس موسسات آموزشی عملیاتی شده است.

وی در عین حال متذکر شد: میزان صدور گواهینامه مهارتی در دولت دوازدهم یک میلیون و ۳۴۹ هزار نفر بوده است در حالی که طی سال‌های فعالیت دولت سیزدهم با رشد ۷۲ درصدی به ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار نفر رسیده است.

عظیمی ادامه داد: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون در حوزه آموزش بیش از ۴/۵ میلیون نفر دوره دیده‌اند که این رقم نسبت به دوره قبل ۵١ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: آمار ما در زمینه صدور مجوز آموزشگاه‌ها نسبت به دولت قبل رشدی ١٣٠٠ درصدی داشته است.

عظیمی درباره اشتغال خانگی که همواره مورد تاکید دولت و وزیر کار بوده نیز از رشد ٣٧ درصدی نسبت به دولت قبل خبر داد و اضافه کرد: حدود دو ماه پیش نسبت به برنامه عملکردی ٩٧ درصدی داشتیم که اکنون به ٩٩/٨٢ یعنی به مرز ١٠٠ درصد رسیده است.

وی درباره اشتغال نیز عملکرد این سازمان را بسیار مثبت دانست و گفت: نرخ بیکاری به ٧/۶ درصد رسیده که عددی بسیار خوب است و ما در این زمینه تلاش کردیم تا پایان سال ۵٠ هزار شغل ایجاد کنیم که اکنون به بیش از ۵٧ هزار و۶٠٠ مورد رسیده است. از این میان بیش از ٢۶ هزار نفر به‌طور مستقیم جذب بازار کار شده اند و بیش از ٣٠ هزار نفر نیز از محل این آموزش‌ها به درآمد رسیده‌اند.

کد خبر: 68090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =