واگذاری ۵۹ واحد مسکن مددجویی در چهارمحال وبختیاری در دهه فجر

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از آماده سازی ۵۹ واحد مسکن مددجویی برای واگذاری به مددجویان زیرپوشش این نهاد به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهشید سلیمانی با بیان این مطلب گفت: از این تعداد ۲۱ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در قالب تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، ۲۵ واحد خودمالکی، ۱۳ واحد در قالب طرح مسکن ایتام احداث شده است.

وی افزود: بیشتر این مسکن‌ها در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان احداث شده که برای ساخت هر واحد بیش از یک میلیارد ریال کمک بلاعوض و همچنین یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن برای ساخت مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، بیان کرد: کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول به بالا در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر و همچنین رفع نیازهای جامعه هدف بهزیستی در حوزه مسکن،‌ اشتغال و توانمندسازی از اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم است گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون چهار هزار و ۷۳۰ واحد مسکن به مددجویان زیرپوشش این نهاد واگذار شده است.

سلیمانی افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام یک‌هزار و ۹۹۱ معلول در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد: تسهیلات مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد براساس نوبت و اولویت‌بندی و همچنین‌ میزان پیشرفت فیزیکی مسکن‌های در حال ساخت پرداخت می‌شود.

هم‌اکنون ۲۵ هزار و ۱۱۷ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان قرار دارند، که ۲.۶۲ درصـد از کل جمعیت استان را شامل می شود و شهرستان‌های لردگان و شهرکرد بیشترین و بن و خانمیرزا کمترین تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش را دارند.

کد خبر: 67824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =