ایجاد تحول اساسی در ارائه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: در زمینه جذب بهترین کارشناسان و همکاری با توانمندترین شرکت‌ها هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و هدف نهایی، ایجاد تحول اساسی در خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه هفتگی بررسی وضعیت خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی که با عنوان طرح ۳۰۷۰ درحال اجرا است؛ گفت: از ۳۰ خدمتی که برای غیرحضوری شدن آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تاکنون ۲۰ خدمت به صورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شود و انتظار می‌رود به روند ارتقاء کیفی و کمی خدمات غیرحضوری به صورت پایدار ادامه یابد.  

وی با بیان اینکه در جلسات هفتگی با حضور مدیران تأمین اجتماعی استانها وضعیت سامانه‌های خدمات غیرحضوری مرور می‌شود، گفت: در هر کدام از این سامانه‌ها باید وضعیت خدمت‌رسانی و روند تغییرات صورت گرفته، پس از غیرحضوری شدن سرویس، مشخص باشد و بتوانیم ارزیابی درستی از خدمات غیرحضوری داشته باشیم.

سالاری هدف نهایی خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی را افزایش رضایتمندی مردم برشمرد و افزود: با توجه به انتظارات بر حق مردم و بویژه شرایط شیوع کرونا باید خدمات سازمان تأمین اجتماعی به گونه‌ای به مردم ارائه شود که نیازی به حضور مردم و ازدحام در شعب و کارگزاری‌ها نباشد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ارائه خدمات مطلوب غیرحضوری به جامعه تحت پوشش این سازمان را نیازمند بهره‌برداری از توان بهترین و مجرب‌ترین متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دانست و گفت: خدمات غیرحضوری باید به صورت مداوم توسط واحدهای تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و ارتقاء کیفیت این خدمات به صورت دائمی در دستورکار خواهد بود.

استفاده از تمامی ظرفیت‌ها

علی‌اکبر ربیع‌زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: برای ارتقاء خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از تمام ظرفیت مجموعه‌های این سازمان و سایر شرکتها استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت دریافت نظرات و رسیدگی به مطالبات جامعه هدف را برعهده دارد، گفت: نقطه نظراتی که درباره خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی در سامانه CRM ثبت می‌شود به دقت توسط واحدهای تخصصی بررسی می‌شود.

در این جلسه مدیران ستادی و استانی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در زمینه اجرای طرح ۳۰۷۰ پرداختند.

گفتنی است بر اساس طرح ۳۰۷۰ که طی ماه‌های اخیر در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است به مرور ۳۰ خدمت غیرحضوری به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان ارائه می‌شود. با تکمیل این طرح حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد. این خدمات از طریق درگاه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار دارند.

کد خبر: 6772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =