۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 67056
نمایش‌های طلایی روی صحنه

این روزها تعدادی نمایش روی صحنه است که تماشای برخی از آنها را برای این آخر هفته به شما پیشنهاد می‌کنیم.

توافق‌نامه

این نمایش به کارگردانی کورش سلیمانی هرشب در تماشاخانه ایرانشهر، در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می‌رود. بازیگران این کار چهره‌های مشهوری همچون بهنام تشکر، رامین ناصرنصیر و کورش سلیمانی هستند.

خلاصه داستان: دو دوست قدیمی پس از مدت‌ها یکدیگر را می‌بینند. یکی بازیگری است متوسط و دیگری نمایشنامه‌نویسی ناموفق. بازیگر می‌خواهد آپارتمانش را بفروشد و برای این کار از دوستش خواسته که در زمان امضای توافق‌نامه آنجا حضور یابد تا خیال خریدار راحت باشد. در انتظار خریدار و در آپارتمانِ خالی گفت‌وگوی دو دوست درباره زندگی شخصی، رفاقت، تئاتر، فروش خانه و موضوعات مختلف به شوخی، به تمسخر و تخریب، به پرخاشگری و حتی در لحظاتی به نزاع کشیده می‌شود. خریدارِ از همه‌جا بی‌خبر با حضورش ماجراهای غافلگیرکننده دیگری را رقم می‌زند.

کورش سلیمانی کارگردان این تئاتر یادداشتی را درباره اثری که ساخته، منتشر کرده است. مضمون این یادداشت بدین قرار است: « سلام بر اهالی محترم تیوال، تماشاگران آگاه و دست اندرکارانِ گرامیِ این سایت؛ بار دیگر با نمایش تازه‌ای به نام توافق‌نامه برای شما، عزم صحنه کرده‌ایم.
گروه تئاتر بیستون امیدوار است با کارهای گوناگونی که تاکنون به صحنه آورده (ناگهان پیت حلبی (۹۳/ مولوی)، ناگهان پیت حلبی (۹۵/ سنگلج)، فالو می (۹۶/ مولوی)، خرده نان (۹۷/ سایه، تئاتر شهر)، سکوت سفید (۹۸/ نوفل لوشاتو) و فرودگاه پرواز شماره ۷۰۷ ( ۱۴۰۰/استاد سمندریان)، نشان داده باشد که نسبت به کیفیّتِ اثر و هرآنچه به شما از راهِ اجرا می‌رسد، همواره خود را مسئول دانسته و برای رسیدن به تئاتری درخور شأن شما از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، چراکه شما برای ما بسیار محترم هستید.
تا که قبول افتد و که در نظر آید،
با احترام؛ کورش سلیمانی.»

توافق‌نامه تا 26 دی‌ماه هرشب ساعت 20:00 به مدت یک ساعت و بیست دقیقه اجرا می‌شود. تماشاخانه ایرانشهر واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، باغ هنر است.

پیله

گروه هنری پیله نمایشی را با همین نام به اجرا برده است. این نمایش در کرج و سالن استاد سیروس صابر به روی صحنه می‌رود. کارگردان پیله مصطفی عبادی است. بازیگران این تئاتر شیما هوشمند، رقیه هادی، مینو چهر قنبرزاده، اکرم واحدی، تینا محمدپور، ملیکا نعیمی، ثبا نیک‌نژادی، ترانه ایزدیار، هنگامه فضلی، اسماعیا کریمایی، احسان اکبری تبار و.. هستند.

خلاصه داستان: داستان زندگی نویسنده‌ای به نام فروغ ایرانی که به دو فقره قتل محکوم شده و در انتظار چوبه دار است که...

این نمایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی متوجه زنان است که در خصوص آگاه‌سازی آنان در مورد قوانین موجود در جامعه و آسیب‌های‌شان به روی صحنه می‌رود.

لطفاً کودکان زیر هفت سال را همراه خود نبرید. سالن استاد سیروس صابر در کرج، پل آزادگان، ابتدای خیابان مطهری، نبش شاهد دو، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز قرار دارد. این مایش هر شب ساعت 19:00 به مدت یک ساعت اجرا می‌شود و تا 11 بهمن ماه می‌توانید به تماشای آن بروید.

آوینیون

تهیه‌کننده نمایش آوینیون آزاده صمدی و کارگردان آن حسن معینی است. عبدالحمید گودرزی، امیر جوشقانی، ملیحه بقائی و سعید عساکره بازیگران این اثر نمایشی هستند.

خلاصه داستان: نمایش «آوینیون» درباره گروه تئاتری است که قصد دارند اجرایی را بر اساس نمایشنامه «مکبث»، برای شرکت در جشنواره تئاتر آونیون فرانسه آماده کنند. اما در این مسیر دچار چالش‌هایی می‌شوند. «آوینیون» درباره شکل دادن به مفهوم اجرا در تئاتر است.

در توضیحی برای این تئاتر آمده است: مفاهیمی که پیش از دیدن اجرا اطلاع داشتن از آن لازم است شامل موارد زیر است:
۱- مراسم «زار» نام یک مراسمی است که در جنوب ایران، به ویژه هرمزگان و جزیره قشم برای خارج کردن جن و ارواح خبیثه از بدن افراد انجام می شود.
۲- نمایشنامه مکبث شرح زندگی پرحادثه سرداری دلیر و لایق به‌نام مکبث است. دانکن، پادشاه اسکاتلند، به وی لقب و منصب می‌بخشد، اما مکبث بر اثر تلقین جادوگران و وسوسه نفس و با اغوای لیدی مکبث (زن جاه‌طلب خویش) در شبی که پادشاه مهمان اوست او را در خواب به قتل می‌رساند. مکبث از آن پس گرفتار عذاب وجدان می‌شود.
۳- فاسق: نفر سوم در یک رابطه دوطرفه است.

نیرنگ اورنگ

این اثر یک اپرت است. اپرت نمایش آوازی یا اپرای سبُکی همراه با آواز فراوان است و گفت‌وگوهای آن نسبت به اپرا کمتر است. سید هاشم خان شافع متن این اثر را به نگارش درآورده و مرتضی بزرگر زادگان آن را طراحی و کارگردانی کرده است. نیرنگ اورنگ هر شب در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان به این نوع نمایش تا 4 بهمن می‌توانند از پلتفرم‌های مجاز بلیت تهیه کنند و به دیدن نیرنگ اورنگ بروند.

خلاصه: اورنگ که فردی فریبکار است از کل‌کل دو حاجی استفاده کرده بین آن‌ها اختلاف ایجاد می‌کند و به آن‌ها و پسران‌شان که عاشق هستند نیرنگ می‌زند. نشانی تماشاخانه سنگلج پایین‌تر از میدان حسن‌آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت است.

اجرای نیرنگ هرشب ساعت 19:00 به مدت یک ساعت و سی دقیقه است.

کد خبر: 67056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =