بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی رازی و تاکستان قزوین واحد برگزیده سبز کشور شدند

در بیست و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی، بیمارستان‌های تامین اجتماعی رازی و تاکستان بر اساس شاخص‌های سازمان ملی محیط زیست از سوی این سازمان به‌عنوان واحد خدماتی سبز و برگزیده کشوری انتخاب شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قزوین، مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قزوین در این همایش گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به منظور تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی که در راستای حفظ محیط زیست اقدامات برجسته‌ای انجام داده‌اند و همچنین ترویج فرهنگ زیست محیطی در بین واحدهای صنعتی و خدماتی کشور و انتقال تجارب مدیران موفق در زمینه کنترل و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی نسبت به برگزاری بیستمین و چهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز اقدام کرده است.

اورنگ شیخ بگلو افزود: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاک و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزو شاخص‌های انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز بوده است و اینکه واحدهای منتخب نباید جزو صنایع آلاینده باشند.

وی گفت: بیمارستان تامین‌اجتماعی در استان قزوین با درک این مهم، برنامه‌های لازم را به منظور ارتقاء وضعیت کنترل فعالیت‌های بارز مرتبط با محیط زیست در راستای پیشگیری از آلودگی محیط زیستی ناشی از فعالیت‌های خود، کاستن منطقی هزینه‌های بیمارستان و مشارکت فعال در زمینه حفظ محیط زیست، تهیه، تدوین و اجراء کرده است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قزوین درباره اقدامات انجام شده در بیمارستان تاکستان گفت: این بیمارستان دارای شبکه جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب و مجهز به یک تصفیه‌خانه با سیستم لجن فعال بوده که از زمان تاسیس بیمارستان در سال ۷۴ مورد بهره‌برداری قرارگرفته و عملکرد بسیار خوبی داشته است. این مهم در نتایج پایش‌های فصلی که توسط آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست انجام می‌گیرد قابل مشاهده است و با توجه به مطلوبیت خروجی پساب تصفیه خانه سال‌هاست جهت آبیاری فضای سبز غیر مثمر بیمارستان ( درختان غیر مثمردور محوطه ) مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حیطه مدیریت سبز و بازچرخش آب و صرفه‌جویی در مصرف آب اهمیت و نقش به سزایی داشته و دارد.

کد خبر: 66721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =