انجام ۱۰۰ درصدی نسخه‌نویسی الکترونیکی در مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی گیلان

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی گیلان اعلام کرد: ۱۰۰درصد نسخه‌نویسی در مراکز طرف قرارداد با مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان و ۹۵ درصد نسخ در بخش غیر طرف قرارداد به صورت الکترونیک ثبت می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان گیلان، محمدمهدی زهرابی با بیان اینکه از آغاز طرح نسخه‌نویسی الکترویکی تاکنون در گیلان تعداد پنج هزار و ۵۵۰ پزشک در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان گیلان با هدف خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به بیمه‌شدگان و بازنشستگان با حدود ۵هزار پزشک در بخش خصوصی و دولتی قرارداد همکاری و خرید خدمت منعقد کرده است.

وی افزود: درحال حاضر ۱۰۰ درصد نسخ‌نویسی مراکز طرف قرارداد در استان بصورت الکترونیکی است و این آمار در بخش غیر طرف قرارداد حدود ۹۵ درصد است که با هماهنگی‌های صورت پذیرفته با دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان نظام پزشکی درصدد هستیم با اتخاذ تدابیر موثر آمار نسخه‌نویسی الکترونیک در بخش غیر طرف قرارداد نیز به ۱۰۰ درصد برسد.

زهرابی با اشاره به اینکه مدیریت درمان تامین‌اجتماعی گیلان به یک میلیون و ۳۳۰ هزار بیمه شده تامین‌اجتماعی تحت پوشش از طریق دو بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی ملکی سازمان بصورت مستقیم و عقد قرارداد با حدود ۲۳۰۰ موسسه و مرکز درمانی بصورت غیرمستقیم خدمات درمانی ارائه می‌کند گفت: در ۷ ماهه اول سالجاری بیش از ۳ میلیون نسخه الکترونیک توسط مراکز طرف قرارداد به ثبت رسیده است .

وی بیان کرد: از چالش‌های نسخه‌نویسی الکترونیک مسائل مربوط به زیرساخت‌ها است( عدم پایداری سامانه‌ها بخاطر قطعی اینترنت یا کندی و حتی قطعی برق ) که در تلاش هستیم با پیگیری‌های موثر و انعکاس این چالش‌ها به نهادهای ذیربط، این موضوع مرتفع شود.

کد خبر: 66679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =