تماشای نگاره‌ها بر دیوار گالری‌

دیدن آثار هنرمندان در زمینه‌های مختلفی چون نقاشی، عکاسی و هنرهای تجسمی از کارهای مورد استقبال بسیاری از مخاطبان این حوزه است. آشنا شدن با جهان هنرمندان و نگاه کردن به دنیای درونی آن‌ها از دریچه بوم و قاب و حجم زیبا و شگفت‌انگیز است. اگر مخاطب و علاقه‌مند به این هنرها هستید، برای گالری‌گردی آماده شوید و ببینید در گالری‌های شهر چه خبر است.

نمایشگاه سفر

این روزها در گالری آرتیبیشن یک نمایشگاه نقاشی جذاب برگزار می‌شود. آثار نقاشی علی گلستانه و مصطفی دشتی به انتخاب امیر یگانه روی دیوار این گالری است.

این نمایشگاه تا سیزدهم آذرماه برقرار است و از ساعت 16 تا 20 هر روز می‌توانید از آن بازدید کنید.

در متن معرفی این نمایشگاه چنین نوشته شده: «سفر فقط نامی نمادین برای این مجموعه آثار نیست بلکه برگرفته از زیست دو هنرمند در حدود 5 یا شش سال و در سفر به شهرهای مختلف ایران است. علی گلستانه و مصطفی دشتی در حد فاصل سال‌های 1363 تا 1364 و روزهای بمباران از طریق دوست مشترک‌شان آیدین آغداشلو پا در جاده‌های مشترک می‌گذارند، اما هرکدام هنری متمایز را به جای می‌گذارند.

گلستانه و دشتی از دو زاویه دید مجزا به مسیر نگریسته‌اند و سفر مشترک را با نگاه خاص خودشان در سنین و شرایط متفاوت بر رنگ‌ها نشانده‌اند. طبیعت در گذر از نگاه علی گلستانه نمودی آزادانه و بی‌تکلف پیدا کرده و در آثار مصطفی دشتی در آن سال‌ها با کوچک‌ترین المان‌هایی پیوند خورده و در ادامه همان طبیعت را به نحوی دیگر در مسیر حرفه‌ای‌اش تجربه کرده است.

علی گلستانه طبیعت را با تمام حس‌های ناشی از آن لحظه نقاشی کرده و امروز تماشای هر منظره از او را می‌توان با جزئیات نور و حتی دما احساس کرد. این رویکرد در آثار پرتره و پیکره‌ از این هنرمند نیز کاملاً به چشم می‌آید؛ مانند لحظاتی که از آدم‌های داخل کافه و جاده نقاشی کرده است.

مصطفی دشتی نیز از همان طبیعتی که در 27سالگی و آغاز سفرهای‌ دو نفره‌شان خلق کرده تا آنچه امروز به نحوی انتزاعی‌تر دیده می‌شود، گویی هر بار به کشف و شهودی تازه در منظره‌پردازی رسیده است. سفرهای این دو نقاش از یزد به کاشان، اصفهان و تا جنوب پیش رفت و گرچه در این میان فواصلی را به تهران برمی‌گشتند اما آنچه که باید از این با هم بودن شکل می‌گرفت در آثار دو هنرمند پدیدار شده است.» اگر به نقاشی علاقه‌مند هستید دیدن این آثار شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

این نمایشگاه تا سیزدهم آذرماه برقرار است و از ساعت 16 تا 20 هر روز می‌توانید از آن بازدید کنید.

گالری آرتیبیشن واقع در میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری، میدان کاظمی، خیابان کاظمی، کوچه مازیار، کوچه دریا، پلاک 6 است.

جاذبه

جاذبه عنوان نمایشگاهی انفرادی از آثار هنری علی بریت، هنرمند نقاش است. آثار بریت در گالری اعتماد به دیوار آویخته شده و تا 28 آذرماه مخاطبان امکان بازدید از آن‌ها را دارند. بریت قبلاً نمایشگاه‌هایی با موضوع گرافیتی و نقاشی برگزار کرده و آثار تحسین‌شده او به تماشای مخاطبان رسیده است. اگر نقاشی‌های کلاژگونه و مفهومی مورد علاقه شماست از دیدن این آثار لذت خواهید برد.

به جز دوشنبه‌ها، گالری اعتماد هرروز از ساعت 12 تا 20:00 میزبان مخاطبان نمایشگاه است. برای فتن به این گالری به آدرس تهران، میدان هفت تیر، خ مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ٢٥ مراجعه کنید.

منبع آب

نمایشگاه‌های گروهی برای مخاطبان جذابیت زیادی دارند؛ به این دلیل که آثار متنوع و مختلفی را از هنرمندانی با سویه‌های فکری مشابه تماشا می‌کنند.

این روزها در گالری آتبین یکی از این نمایشگاه‌های گروهی برگزار می‌شود.

در بیانیه هنرمندان این نمایشگاه آمده است: «در این مجموعه منبع آب با گذر از سطح شمایلی که حاصل ارتباط تصویر با یک مفهوم بیرونی(آب و یا منبع آب) است به سطح نمادین رسیده و در این سطح به سوی بازسازی ساختارهای معنایی از تمام معانی ثانویه‌ای حرکت می‌کند که ما در ذهن از مفهوم فشردگی آب در یک گنجایش حجمی داشته‌ایم. آزادی در بازسازی مسیرهای معنایی ما را به تمام سویه‌های تاریخی، اجتماعی و اساطیری فشردگی آب در یک حجم رسانده و این همان نقطه تبادل معناست.»

برای دیدن آثار گالری آتبین، می‌توانید هر روز از ساعت 16:00 تا21:00 به آدرس خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ بروید. منبع آب تا سه‌شنبه 14 آذرماه دایر است.

گون به گون

این نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمند پرآوازه ایرانی یعنی بهزاد شیشه‌گران است. بهزاد شیشه‌گران، نقاش، طراح، طراح گرافیک، معلم و مروج اجتماعی هنر است. طراحی و نقاشی بیش از 700 پرتره از شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی ایران و جهان، و نیز طراحی ده‌ها پوستر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از تجارب هنری ارزشمند اوست. سبک کار شیشه‌گران در طیفی جای می‌گیرد که یک سر آن واقع‌گرایی و سر دیگر آن انتزاع است.

اگر مخاطب آثار هنری هستید و به دیدن کارهای بزرگان این حوزه علاقه دارید، بروید و از دیدن آثار بهزاد شیشه‌گران لذت ببرید. برای دیدن این آثار می‌توانید هر روز از ساعت 16:00 تا21:00 سری به گالری بستان در خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش 22- پلاک ۷۱ بزنید. در ضمن این نمایشگاه تا 15 آذرماه برقرار است.

کد خبر: 65967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =