برنامه توسعه ۴۳۰۰ مرکز آموزش جوارکارگاهی

«مهرداد عظیمی»، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای این سازمان در دوره جدید است، بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه چهار هزار و ۳۰۰ مرکز جوار کارگاهی اقدام کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عظیمی با اشاره به سفر اخیر وزیر کار ارمنستان و بازدید از دپارتمان‌های تخصصی مهارتی، گفت: وزیر کار ارمنستان از توسعه آموزش‌ها و پیشرفت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ایران شگفت‌زده و خواستار راه‌اندازی مشابه مراکز آموزشی، سنجش صلاحیت و تربیت مربی در این کشور شد.

در هفته‌های اخیر تفاهم‌نامه‌ای با صنایع موفق کشور برای ارتقاء سرمایه ‌ انسانی در بخش سنجش صلاحیت و کمک برای جذب نیروی انسانی ماهر منعقد کردیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۶۵۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در سطح کشور وجود دارد، افزود: همچنین ۱۲۱ هزار آموزشگاه آزاد کمک کار سازمان در امر آموزش هستند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری کشورهای مختلف در حوزه‌ پیرامون کشور ادامه داد: در عراق با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورمان بناست‌ برنامه‌هایی برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد مراکز آموزشی و مراکز تخصصی تربیت مربی و فراگیر کردن آموزش در سطح این کشور اجرا ‌شود.

معاون وزیر کار در ادامه به سفرش به ‌امارات اشاره داشت و گفت: سفر به این کشور برای شرکت در مسابقات آسیایی مهارت و پیش‌بینی و ارتقاء تعاملات دو سویه است و همچنین در جاهایی به صدور مهارت و همچنین آموزش‌های حوزه ‌فن‌آوری نو را به کشور وارد کنیم.

وی ‌به تقارن سفر خود با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و ایجاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس در آینده نزدیک اشاره داشت و افزود: توسعه مراکز جوارکارگاهی یکی دیگر از راهبردهای جدی سازمان در دوره جدید است که علاوه بر دارا بودن مراکز دولتی در سطح کشور و ظرفیت آموزش‌های آزاد، آموزش نیز در حوزه‌های صنایع و بنگاه‌های صنایع بزرگ خواهد داشت. استان ایلام در این زمینه ظرفیت‌های بزرگی چون پتروشیمی ایلام، شرکت ارغوان گستر و پارک‌های پایین دست و همچنین ان‌جی‌ال دهلران وجود دارد که می‌توان در آنها به آموزش و مهارت نیروی انسانی بپردازیم.

کد خبر: 65506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =